Sizce 0 mı almalıyım 2. el mi?

Kayıt
19 Ağustos 2012
Mesajlar
25
Beğeniler
6
Yer
ankara
#1
Selamlar,

İlk motorum olacak.

Ehliyetimide 3-4 ay içerisinde alıyorum.

Daha önce motor kullanmadım.

Başlangıç için 250cc bir supersport düşünüyorum.

Ama motorlardan anlamadığım ve motordan anlayan bir yakınım olmadığı için eğer kendim 2. el almaya kalkarsam mutlaka kazıklarlar beni.

Sakat bi motor alırım tamirci köşelerinde perişan olurum diye korkuyorum.

Aslında temiz olacağını bilsem 2. el alıp güzelce öğrenip daha iyi modellere 1-2 sene sonra geçerdim.

Yani sizin tavsiyeleriniz nelerdir?

İlk defa motor kullanacak biri için 2. el mi yoksa 0 mı önerirsiniz?

Kask ve güvenlik ekipmanlarını motordan önce satın alıcam.
 
Kayıt
17 Temmuz 2009
Mesajlar
141
Beğeniler
47
Yer
diyarbakır
#2
Ben başlangıç motoru olarak 250 cc ile başlamanı tavsiye etmem. diğer konuya gelecek olursak eğer ilerde motorun cc yükseltmeyi düşüyorsan ikinci el almanı öneririm en azından zararın fazla olmaz.
 
Kayıt
19 Ağustos 2012
Mesajlar
25
Beğeniler
6
Yer
ankara
#3
Ben başlangıç motoru olarak 250 cc ile başlamanı tavsiye etmem. diğer konuya gelecek olursak eğer ilerde motorun cc yükseltmeyi düşüyorsan ikinci el almanı öneririm en azından zararın fazla olmaz.

öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

ilerde yükseltmeyi düşünmüyorum açıkcası.

yani 500-600cc bir motora ne hevesim var nede alacak param var.

bir motor tutkum var ve 250cc bunu fazlasıyla karşılayacak gibi gözüküyor.

ama dediğim gibi 2. el'den biraz korkuyorum.

sizce yeni başlayan biri 0 alırsa motoru perişan eder mi?

sonuç olarak tecrübemde yok. hem 2. el alıp pişman olmaktan hemde 0 alıp motoru pert etmekten korkuyorum.
 
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesajlar
137
Beğeniler
53
Yer
İzmir
#4
öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim.

ilerde yükseltmeyi düşünmüyorum açıkcası.

yani 500-600cc bir motora ne hevesim var nede alacak param var.

bir motor tutkum var ve 250cc bunu fazlasıyla karşılayacak gibi gözüküyor.

ama dediğim gibi 2. el'den biraz korkuyorum.

sizce yeni başlayan biri 0 alırsa motoru perişan eder mi?

sonuç olarak tecrübemde yok. hem 2. el alıp pişman olmaktan hemde 0 alıp motoru pert etmekten korkuyorum.
O zaman; her tarafı karenajlı, durduğu yerde bile düşse masraf çıkartacak bi motosiklet almanı tavsiye etmem.
Yeni başlayanlar için en iyi model kross tarzı motosikletlerdir aslında. Düşsende parçaları düşeceği baz alınarak yapıldığı için, minimum masrafla yada masrafsız kurtulursun.
Kross tarzı motosikletler yerine ybr tarzı bir motosiklette parça ve karenaj açısından seni üzmeyecektir. Alınırken az kmli bir 2. el almanı tavsiye ederim. Kullanmayı öğrendikten sonra, istediğin tarz bir motosiklete geçerken fazla zarar ettirmeyecektir ve kolay satılacaktır.
Tabi eğitim şart, ileri sürüş eğitimlerine mutlaka gitmeni tavsiye ederim.
 
Kayıt
10 Haziran 2013
Mesajlar
38
Beğeniler
9
Yer
Trabzon/Arsin
#5
Motorsikletini 2.el'de olsa 0 km'de olsa almaktan çekinme. İkisi içinde aynı mesafede yaklaşabilirsin satın almak için. Motorsiklette otomobillerde ki kadar çok fazla parça bulunmaz. Yani aynı işlevde parçalardan sözedilebilir fakat parça sayısı daha azdır ve motorsiklette şöyle bir durum söz konusu. Motorsikletin arıza çıkartabilecek parçaları oldukça sınırlıdır. 3'te 2 si iskelettir gerisi elektronik ve mekanik aksamlardır. O yüzden kafana takma. Bozulan veya bozulmuş olan parçalar varsa 250cc için çok fazla düşünmene gerek yok. 150cc-250cc motorlar yüksek cc'li motorlara göre fazla masraf çıkartmazlar. Tek tük arıza verse de diğerleri gibi çok fazla maliyet çıkarmayacaktır. Bu cc'de motorsikletlerin yedek parçaları çok pahalı değildir. Tabi motorsiklet modelleri çok fazla sayıda olduğundan hepsi için bu söylediklerim geçerli değildir. 250cc motorların hepsi aynı fiyatta değil. 20.000 tl'ye kadar uzanıyor 250'liklerde. Yani başlangıçta normal bir şey alacak olursan 0 veya 2. eldir diye düşünmene gerek yok Osman bey. Sadece aldığınız kişi motorsikletin bakımını yaptırmamışsa motorsikleti aldığınızda size biraz masraf çıkartır o kadar. Ha diğer parçaları eski değil mi diyeceksiniz. Eski olabilir ama dediğim gibi geri kalan parçaların çoğu ana iskelet üzerine sağlamca oturtulmuştur. Onlardan yana sıkıntı yaşamassınız hiçbirzaman. Ama motorsikletinizin sarf malzemeleri (debriyaj balatası,fren balataları,yağı,filtreleri vs.) gibi parçaları tükendikçe yenisini alıp servisinize taktırırsınız. Her motorsiklet için aynıdır bu işlem. Gerisi ufak tefek ayrıntılardan mevcut ve sana kolay kolay asla problem çıkartmayacak şeylerdir.

İyi alışverişler diliyorum. İlk motorsikletiniz için fazla düşünmeyin. Bütçeniz hangisini uygun görüyorsa ondan başlayın. Ehliyetinizi alıp eğitimlerinizi tamamladıktan sonra istediğiniz motorsikleti alabilirsiniz. Ama dediklerimi mutlaka göz önünde bulundur. 2.el tercihin, 0 km motorsiklet kadar işini görecektir. Sadece onunla biraz ilgilenirsen sana çok iyi arkadaşlık eder ve maliyet yönünden de 0 km'ye göre oldukça rahat edersin. 2. el alırken mutlaka bilen birisiyle birlikte sağlamlığı yerinde olanlardan almanı öneriyorum. Km'si ölçüt değildir. İyi kullanılmış motorsiklet olması önem arzediyor. Km'sinin az olması dayanıklı olduğu anlamına gelmiyor. Km'si az olup hor kullanılmış olabilir Osman bey. Dikkatli olunuz. Kendiniz de motorsikletçiye götürüp baktırabilirsin ama yanınızda birilerinin olması herzaman iyidir.

Selam ve Sevgi İle İyi Alışverişler Diliyor, Keyifli Günler Geçirmenizi Diliyorum. Hoşcakalın.
 
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesajlar
137
Beğeniler
53
Yer
İzmir
#7
Motorsikletini 2.el'de olsa 0 km'de olsa almaktan çekinme. İkisi içinde aynı mesafede yaklaşabilirsin satın almak için. Motorsiklette otomobillerde ki kadar çok fazla parça bulunmaz. Yani aynı işlevde parçalardan sözedilebilir fakat parça sayısı daha azdır ve motorsiklette şöyle bir durum söz konusu. Motorsikletin arıza çıkartabilecek parçaları oldukça sınırlıdır. 3'te 2 si iskelettir gerisi elektronik ve mekanik aksamlardır. O yüzden kafana takma. Bozulan veya bozulmuş olan parçalar varsa 250cc için çok fazla düşünmene gerek yok. 150cc-250cc motorlar yüksek cc'li motorlara göre fazla masraf çıkartmazlar. Tek tük arıza verse de diğerleri gibi çok fazla maliyet çıkarmayacaktır. Bu cc'de motorsikletlerin yedek parçaları çok pahalı değildir. Tabi motorsiklet modelleri çok fazla sayıda olduğundan hepsi için bu söylediklerim geçerli değildir. 250cc motorların hepsi aynı fiyatta değil. 20.000 tl'ye kadar uzanıyor 250'liklerde. Yani başlangıçta normal bir şey alacak olursan 0 veya 2. eldir diye düşünmene gerek yok Osman bey. Sadece aldığınız kişi motorsikletin bakımını yaptırmamışsa motorsikleti aldığınızda size biraz masraf çıkartır o kadar. Ha diğer parçaları eski değil mi diyeceksiniz. Eski olabilir ama dediğim gibi geri kalan parçaların çoğu ana iskelet üzerine sağlamca oturtulmuştur. Onlardan yana sıkıntı yaşamassınız hiçbirzaman. Ama motorsikletinizin sarf malzemeleri (debriyaj balatası,fren balataları,yağı,filtreleri vs.) gibi parçaları tükendikçe yenisini alıp servisinize taktırırsınız. Her motorsiklet için aynıdır bu işlem. Gerisi ufak tefek ayrıntılardan mevcut ve sana kolay kolay asla problem çıkartmayacak şeylerdir.

İyi alışverişler diliyorum. İlk motorsikletiniz için fazla düşünmeyin. Bütçeniz hangisini uygun görüyorsa ondan başlayın. Ehliyetinizi alıp eğitimlerinizi tamamladıktan sonra istediğiniz motorsikleti alabilirsiniz. Ama dediklerimi mutlaka göz önünde bulundur. 2.el tercihin, 0 km motorsiklet kadar işini görecektir. Sadece onunla biraz ilgilenirsen sana çok iyi arkadaşlık eder ve maliyet yönünden de 0 km'ye göre oldukça rahat edersin. 2. el alırken mutlaka bilen birisiyle birlikte sağlamlığı yerinde olanlardan almanı öneriyorum. Km'si ölçüt değildir. İyi kullanılmış motorsiklet olması önem arzediyor. Km'sinin az olması dayanıklı olduğu anlamına gelmiyor. Km'si az olup hor kullanılmış olabilir Osman bey. Dikkatli olunuz. Kendiniz de motorsikletçiye götürüp baktırabilirsin ama yanınızda birilerinin olması herzaman iyidir.

Selam ve Sevgi İle İyi Alışverişler Diliyor, Keyifli Günler Geçirmenizi Diliyorum. Hoşcakalın.
Bakımsız kalan bir motosikletin masrafı konusunda size katılmıyorum, bazen çıkacak olan masraf motosikletin bedelini bile aşabilir. (japon motosikletlerinde, çin mallarından bahsetmiyorum bu arada) Bunun yanında tamir için ayrılan zaman ve ustaların yanında sürünmekte cabası. Bu yüzden mutlaka alacağınız makineyi motosikletten anlayan bir ustaya göstermeniz şart.
 
Kayıt
10 Haziran 2013
Mesajlar
38
Beğeniler
9
Yer
Trabzon/Arsin
#8
Ersan bey ilginiz için teşekkürler. Bende size katılıyorum. Aslında bu konuyu anlatmak istedim ama tam olarak anlatamadım. İkinci el motorsiklet alacağımızı düşünürsek. Diyelim ki yarı fiyatına ikinci el bir motorsiklet aldık. Ama aldıktan sonra servise götürünce gördük ki motorsikletin pahalı olan parçaları tamamen işlevini kaybetmiş ve değişimi yapılmassa kişiyi her açıdan zor durumda bırakacak. Elbette ki doğru olan parçaların yenisini satın alıp eskileriyle değişmektir. Ve satın almadan önce bu konuda dikkatli olunması gerekir. Mutlaka bir servise götürüp baktırılmalıdır.

Motorsikletin en pahalı parçaları gövde kısmında yer alır ve ayrıyeten, boyutça büyük olan yedek parçalar da genellikle diğer ufak tefek yedek parçalara göre daha pahalıdır. Kimi yedek parçalar da işçiliği yüksek olduğu için boyutuna bakarak değil, işçiliğine bakılarak değer arzeder.

Ama şuda var ki motorsiklete zaman ayırmak isteyen birisi varsa ve özellikle yeni motorsiklet sürmeye başlıyacaksa ben şahsen 2. el satın alınmasını tercih ediyorum. Çünkü sürücü, daha kısa sürede daha fazla deneyim kazanabilir. Sürücü, yeni motorsikletine çok para ödemiş olabilir ve başına bir şey gelmesini istemez. Bu yüzden fazla kurcalamak da işine gelmeyebilir. Tabi herkes aynı düşüncede olmayabilir ama mantığın götürdüğü yer 2. el motorsiklet pazarıdır.

Benden bu kadar. İyi akşamlar.
 
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesajlar
137
Beğeniler
53
Yer
İzmir
#10
Bence 250 cc ile başla.Ben 125 cc ile başladım ve pişmanım 250 cc almadığıma.Kısa sürede motosiklete alışıyorsun ve 125 cc'nin gücü yetersiz gelmeye başlıyor.
Hiç değilse pişman olabilecek durumdasın. Yüksek cc ile başlayıp, şu an pişman bile olamayacak durumda olanlar var.
 

Mustafa_Karik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ekim 2012
Mesajlar
409
Beğeniler
363
Yer
İstanbul
#11
Bence 250 cc ile başla.Ben 125 cc ile başladım ve pişmanım 250 cc almadığıma.Kısa sürede motosiklete alışıyorsun ve 125 cc'nin gücü yetersiz gelmeye başlıyor.
Buna "Ben oldum artık " sendromu deniliyor ve çok tehlikeli bir dönemdir Kadir kardeşim. Sen en doğru seçimlerden birini yaptın aldığın motosikletle. Senin de yazdığun gibi, sen şu an alıştın motoruna ama bu tam anlamıyla yeterli tecrübe kazandığıın anlamına gelmiyor. Bu alışma evresi özgüvende artışa sebep oluyor ve hatalara da davetiye çıkarıyor. Bu yüzden biraz zaman bırak kendine. Daha çoookkk binersin 250'lik ve daha büyklerine inşaallah.
 
Kayıt
10 Şubat 2013
Mesajlar
184
Beğeniler
35
#12
Uyarılarınız için teşekkürler.Motosikleti elimden geldiğince dikkatli kullanıyorum.Hız merakım da yok ancak bazen trafikte güç gerekli oluyor.Bazen trafikte hızla kaçmam gerekiyor ancak motorun bunu sağlıyacak gücü yok.O yüzden 250 cc yi tavsiye ettim.
 
Kayıt
10 Haziran 2013
Mesajlar
38
Beğeniler
9
Yer
Trabzon/Arsin
#13
Bence 250 cc ile başla.Ben 125 cc ile başladım ve pişmanım 250 cc almadığıma.Kısa sürede motosiklete alışıyorsun ve 125 cc'nin gücü yetersiz gelmeye başlıyor.
Bende 150 cc'likten şikayetçiyim. Bende de aynı sorun var. İstediğim zaman aniden hızlanma yapamıyorum. İki kişi binerken ivmesi daha da düşüyor motorsikletin. Özellikle araç sollamam gerekirken yetersiz kalıyor. Motorsikletin devrini yükseltsem bu sefer gücü azalacak. O yüzden yüksek cc'li motorsiklet bu konuda insana yardımcı oluyor. Yokuşlarda zorlanma problemi olmuyor.
 
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesajlar
137
Beğeniler
53
Yer
İzmir
#14
250 cc kullandığınızda 500cc, 500cc kullandığınızda daha hızlısını, daha torklusunu isteyeceksiniz zaten. İnsanoğlu doyumsuzdur.
O yüzden her basamağın tadını çıkararak ustalaşmak en hayırlısı olacaktır.
 
Kayıt
10 Şubat 2013
Mesajlar
184
Beğeniler
35
#15
250 cc kullandığınızda 500cc, 500cc kullandığınızda daha hızlısını, daha torklusunu isteyeceksiniz zaten. İnsanoğlu doyumsuzdur.
O yüzden her basamağın tadını çıkararak ustalaşmak en hayırlısı olacaktır.
Benim söylediğin şekilde bir doyumsuzluğum yok.Ancak 125 cc çok güçsüz kalıyor.
 
Kayıt
3 Ağustos 2012
Mesajlar
207
Beğeniler
71
Yer
ankara
#16
Eğer trafikle beraber akamıyorsanız o motor o koşullar için uygun değildir.
Örneğin, Sabah işe geldiğim yolda genelde kiralık şirket araçları bulunuyor. Hepsi 0-3 yaş arasında dizel focus, jetta, megane veya en kötü punto civarında araçlar. Alternatif olarak bunların benzinlileri ve çok daha seri araçlar var. Şimdi bu trafikte eğer 125 cc bir motorla giderseniz en olmadık şekillerde sollanacağınız hatta sağlanacağınız garanti. 125 cc nin bu trafikle beraber akması mümkün değil ve bu da bir risk oluşturacaktır. Ben kendi arabamla sıkıntı yaşıyorsam, 125 cc bir motor haydi haydi yaşayacaktır.

Hızlı gidilsin, aralara girilsin demiyorum. En güvenli olanı trafikle harmonik hareket edebilmekse ve günlük kullanacağınız yollar otoban vari, akıcıysa, 125 cc diye diretmenin bir anlamı yok. 600 cc alınsın da demiyorum ama bu durumda en fazla 250 cc'ye kadar çıkılmalı veya kullanım senaryosu değiştirilmeli bence...
 
Kayıt
10 Haziran 2013
Mesajlar
38
Beğeniler
9
Yer
Trabzon/Arsin
#17
Eğer trafikle beraber akamıyorsanız o motor o koşullar için uygun değildir.
Örneğin, Sabah işe geldiğim yolda genelde kiralık şirket araçları bulunuyor. Hepsi 0-3 yaş arasında dizel focus, jetta, megane veya en kötü punto civarında araçlar. Alternatif olarak bunların benzinlileri ve çok daha seri araçlar var. Şimdi bu trafikte eğer 125 cc bir motorla giderseniz en olmadık şekillerde sollanacağınız hatta sağlanacağınız garanti. 125 cc nin bu trafikle beraber akması mümkün değil ve bu da bir risk oluşturacaktır. Ben kendi arabamla sıkıntı yaşıyorsam, 125 cc bir motor haydi haydi yaşayacaktır.

Hızlı gidilsin, aralara girilsin demiyorum. En güvenli olanı trafikle harmonik hareket edebilmekse ve günlük kullanacağınız yollar otoban vari, akıcıysa, 125 cc diye diretmenin bir anlamı yok. 600 cc alınsın da demiyorum ama bu durumda en fazla 250 cc'ye kadar çıkılmalı veya kullanım senaryosu değiştirilmeli bence...
Evet tehlikeli olduğunun farkındayım. Hız lazım bana hız. :) Benim aracımın 2. vitesten sonra vites tahvil oranları düşük bu yüzden ızdıraptayım. Kalkışta bütün araçlardan önce yol alıyorum ve sonra hepsi gelip yanımdan hızla geçiyorlar. Sonra bir aracı sollamam gerekiyor ki bunun için hızımı artırmam lazım. Artıramıyorum. Yetmiyor hız. Benim gittiğim yol D-010 karayolu ve şehirlerarası bir yol. Bu yolda en az 110'la seyir halinde olmam lazım. Ama diğer araçlar yapıyor 160-180 km/h. 600cc'lik motorsiklet harici kurtarmaz beni de başkasını da. Doğru söylemişsin. En az böyle bir yol için 600cc'likten aşağısı kurtarmaz. İster sport model olsun ister chopper olsun. Farkeden bir şey yok. Kurtarmıyor...
 
Kayıt
10 Haziran 2013
Mesajlar
38
Beğeniler
9
Yer
Trabzon/Arsin
#19
Ya şöyle hocam. Şimdi bahsettiğim yolda çoğu sürücü 110/120 km/h'in altına düşmüyor genellikle. Diğerleri de daha hızlı gidiyor. Ve bazen de çok daha hızlı giden otomobiller var. Hepsinin hız ortalamasını alırsak, bu 130 ila 140 km/h'ten aşağı değildir. Yani; 150cc güçde yetmez böyle trafiğe 250'likte 500'lükde.

Farklı yollardan gitmeyi de düşündüm ama nafile. Bu yol, tek hat olarak Rize'den Karadenizin diğer ucuna kadar devam ediyor. Çoğu zaman tali yolları tercih ediyorum düz asfalttan ziyade ama bu yollar da kısa mesafeli oluyor. Karadenizin kıyıya paralel olması yola müsaade etmiyor. Tali yollar ise çok az. İdare etmeye çalışıyoruz artık.
 

Armağan Pekatik

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2011
Mesajlar
537
Beğeniler
253
Yer
Kartal / İSTANBUL
#20
1 senedir 150cc motor ile otobandan 4. levent, gaziosmanpaşa yapıyorum. Hiç güçsüz kalmadı. Çok rahat 90kmh yapıyor. Bu da trafiğe uyum sağlamaya yetiyor. Şeridinden gidersen sana kim ne karışır. Varsın 15 dakika geç git. Motorun yapacağı hız limitlenmiştir ve 90'dır. Fazlasına ihtiyaç duyuyorsan sıkıntı var demektir. Benim bu motorda tek sıkıntım 90 ile giderken 7bin devir çevirip yorması. Biraz da benim psikolojim millet bu motorlarla dünya turu yapıyor.
 
Yukarı