Şu Çin Mallarına Açıklık getirmeli

Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
12
Yaş
40
Yer
İstanbul
#1
Selam Sürekli bir söylenti çin mallarından uzk dur diye. Tabiki hepimiz kalite konusunda hemfikiriz çinler daha kötü. Fakat mesela ben yeni başlıyacağım. Başlangıç için ne motoru nede kendimi zorlamaya niyetim yok. 5-6 ay vitesli 125'lik bi makine kullanmam gerektiğimi düşünüyorum. Şimdi tanımadığım ve artık üretilmediği söylenen bir Honda XT almak yerine 125' bir hyosung neden almayayım. Hem sıfır, 1 yıl garantisi var. Tehlikesi nedir. Bu konuda kimse bir şey söylemiyor yada bilmiyor. Satıcılar hiç bir sorunla karşılaşılmadığını belirtirken kafamız hep karışıyor. Manevra kabiliyetimi zayıf, frenlerimi yaramaz. Konforun yeni başlayan biri için çok bi önemi yok ama güvenlik herşeyden önemli. Bir çin malında başlangıç seviyesi için düşünürsek güvenli olmayan nedir.

İkinci el ne nekadar hasar gördüğünü bilmediğim, başıma nasıl sorunlar çıkaracağını kestiremediğim bir japon almak dahamı iyi. 4750 ytl'ye sıfır çin alınabiliyorken. Bu yeni başlayanlar için çok önemli bir konu aslında.
 

Ozgur Baglama

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ocak 2008
Mesajlar
1.380
Beğeniler
727
Yaş
37
Yer
Bakırköy, İstanbul
#2
tabiki ikinci el japon almak daha iyi.çin malı motorların malzeme kalitesi düşük ondan ileride çok problem olabilir.125 cc çin malı alacağına git 2001 model 100.000 km de honda titan deluxe al inan torunların bile biner.
 
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
12
Yaş
40
Yer
İstanbul
#3
Tamam Uzun ömürlü ama ben en fazla 6 ay kullanıcam. kışın zaten kullanmayı düşünmüyorum. Önümüzdeki yaza da satıp adam gibi bir japon almayı düşünüyorum. Tehlikesi varmı yani şu çinlerin. Firenimi tutmaz, stopmu eder yoldamı bırakır ki ben uzun yol yapmayı da düşünmüyorum. En fazla şile, çanakkale belki. Oda bir kez falan. İkinci el honda XL asıl istediğim makine fakat neye baktıysam yaramaz, ciğerini almışlar, 2 milyar masrafı var, altından kalkamazsın gibi şeyler söylüyorlar. Araba alırken bu kadar zorlanmadım.
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#4
çin mallarıda kendi arasında kalite, kalite!! yani hepsine çamur atmak yanlış olur.
arkadaşımda 2004 kanuni var ve tepe tepe kullanıyor;)
ama satarken bir hayli zarar edeceğinide unutma.
 
Kayıt
9 Şubat 2008
Mesajlar
49
Beğeniler
17
Yaş
39
Yer
izmir
#5
Bir konuya açıklık getirelim arkadaşlar.Birincisi hyosung çin malı değil kore yapmı.bence rahatlıkla 125 lik bir hyosung al derim.kullann arkadaşlarım var gayet memnenlar.bende bu yaz büyük ihtimal hyosung alacağım.2. olarak güvenlik demişsin.bende 1 yıl kadar çin malı kullandım.evet problem çıkarıolar ama örneğin frenleme demişsin.benim kullandığım çin malı cooterımın ön ve arka frenim disc frendi.hangi motorların frenleri çift disk??? kısa vade de kullanacaksan çin malıda alınır bence.Tek probleme satışında zarar edersin.regal raptor hariç;)
 
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
12
Yaş
40
Yer
İstanbul
#6
Bende almayı düşünüyorum. Çok teşekkürler. Eğer güvenebileceğim bir ikinci el bulabilsem. Yada motorun mekanik kısmından arızalarından anlasam kesinlikle bir Honda xl alırım. 3000-4000 ytl ye de 200cc lik başka bir kros bulamam sanırım. Ama ilk kez motor sahibi olucam ve bana herşeyi rahatlıla satarlar. Eski bir konserve kutusuna para verip uğraşmak istemiyorum
 

oguzhan

Kıdemli Üye
Kayıt
2 Eylül 2008
Mesajlar
269
Beğeniler
103
Yaş
30
Yer
istanbul-tuzla
#7
Ya bende çin malı bi motosiklet aldım. bence dediğiniz gibi vitesli motora alışmak için hem fiyatı hemde yedek parçası çok uygun
 
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
165
Beğeniler
80
Yaş
55
Yer
Kilis
#8
Japon malı makinalar gerçekten kaliteli..Mesela bende 1998 model Suzuki GS 500 var ..makina 23,000 km de ve şuana kadar tık demedi 10 yıl bu dile kolay ,,mal durduğu yerde çürür yahu..ama bu makina saat gibi..sadece ön amartisör keçeleri ve yeni bujileri değiştirdim..lastik zaten sarf malzemesidir...fabrikadan çıktığı gibi .kalitesiz bir ürün durduğu yerde hurdaya çıkar.Al malın eyisini çekme kaygısını..
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#9
Arkadaşlar, çin malı motorların farkı şu:
1)motorların denge ve ağırlık dağılımları vardır,bunlar çin mallarında yok ...
2)bence çin malı motor alan herkes gidip önce kaliteli lastik taktırmalı(lastikleri lastik değil plastik çünki)..
3)Parçaları ucuzdur ama ömürleri de kısadır,bundan dolayı ustalarla akraba oluyorsunuz...4)Malzeme kalitesi çok kötü olduğu için çok dikkatli kullanmanız lazım ...
5)Şu da var, japon markaların da ucuz modelleri çin ve hindistanda üretiliyor...
Çin malı alan herkes şunu bilmeli ve buna razı olmalı "nekadar ekmek okadar köfte"
6) Garantisi var diye alan arkadaşlar,garanti sadece lafta olduğunu bilsinler...
En sağlam garanti pamuk eller cebte oluyor...:);)

Yazdıklarım alıntı değil,tecrubelerimden yazdım arkadaşlar...;)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#10
@Federal779

Abicim o lastikler artık çöp olmuş,değiştirsen iyi olur derim,çünki sertleşimş ve özelliklerini kaybetmişlerdir...;) Ayrıca o motorlar için 23.000 kilometre birşey değil,daha motoru yeni açılmıştır...;)
 

Ali Aygün

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2008
Mesajlar
381
Beğeniler
382
Yer
İstanbul
#12
ilk önce böyle bir konu açarak : çoğu arkadaşlarımızın akıllarına takılan sorunları çözüme ulaştırmaya çalışmana teşekkürler ...

metin abim çok güzel bir açıklamada bulunmuş..

konunun açıklaması şöle olmuş sanırım ... uzun ömürlü bir motorsiklete sahip olmak istiosan : honda . yamaha . suzuki v.b modellerden kaçınmıcaksın !!!

ama ! motorsikleti kısa bir süre için kullanmak istiyorsan çin mallarını tercih edebilirsin yalnız kısa bir sürede olsa öksürmeye başladığında şurubunu vericeksin..
 

semih_55

Aktif Üye
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
91
Yer
samsun
#14
vallah 2 ayda sürsem çin malı almam çünki insanı motordan soğutan sesler çıkıyor 2 3 hafta sonra:D
 

Ali Aygün

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2008
Mesajlar
381
Beğeniler
382
Yer
İstanbul
#15
@semih_55

bu kişinin bütcesine kalmış bir durum .. yalniz çin malı bir motor aldığınız takdirde zmanla yaptığı masraflar daha iyi motorun fiatına denk gelebiliyor..
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yaş
35
Yer
İstanbul
#16
Bu iş Metin abiminde dediği gibi "Ne kadar ekmek, o kadar köfte" 'dir.
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#17
çinmalı kullanmanında bir iyi tarafıvar arkadaşlar bunuda unutmayalım
eyer motordangelen abuksubuk sesler sizimotordan sogutmuyorsa iyi
çünkü ozamanada kulagınız gelişiyor seslerin nerdengeldigini nereden nesesgelir neyapmalı ögreniyorsunuz
ama sonra yamaha hondaya binince busesleri unutabilirsiz duymaya duymaya elbette
 

semih_55

Aktif Üye
Kayıt
26 Mart 2008
Mesajlar
367
Beğeniler
91
Yer
samsun
#18
ali aygün kardeşim bende onu demek istiyorum zaten japon motor 1 kere gider servise çin 5 sefer ee noldu yine aynı paraya denk geldi ve elindeki yine çin yine çin
 
Kayıt
26 Eylül 2008
Mesajlar
30
Beğeniler
11
#19
japon makine mi var artık herkes konuşuyor honda 125 cc de 1994 cg 125 de bitirdi.rektefe atılamayan tek silindir gördüğüm.şuanki motorsikletler çin hindistan ve kore malı arakdaşlar.hiç bir cg 125 in karterini elinize alıp ağırlığınıtarttınızmı ya krank baltalarını sökmeye kalktınız mı ya silindirne rektefe atmayı ben bunları denedim aklınıza gelecek bi çok şey yaptım bu güne kadar kendi ustam kendim oldum arkadaşım hyosung al bi egzantrik zinciri gevşetsin 3 halkalı dır egzantrik zinciri gör neler oluyor bi sübop yamsın biraz fazla sıkıştır uyan varmı bulabiliyormusun .hondanın activa modelinin bana ön akü kapağını orjinalini bulabilecek olan varmı boyalı olarak .bu arada activalarda akü kapağı önde bunu bilen kaç kişifarın altında.honda bile bugün parça sıkıntısı çekiyor.arkadaşlar kimseye meydan okuduğum yok sadece neden herkesin bilmediği konularda büyük yorumlar yaptığını anlamıyorum.evet çin malı motoru dandiktir ama madeni işlemeye müsyit ve bir 150 lik silindiri 60 ytl ye alabilirsin 300 ytlye deil.bu nedemek sizce 5 silindir değiştirirm çinde olsa 5 silindir değiştirmek demek her bir silindirde 3 rektefe hakı olduğunu var sayacak olursak 200,000 km yapar bu yolda git git bitmez bu rakam her bir silindirde gidile bilecek yol.dostum denge olayına gelince çin motorsikletlerini hepsinde ama hepsinde ön kavallar çok sert söküp her bir yayadan 2 tırnak kesip içlerine bir kapak hidrolik yağı koyman gerekiyor.mafsaldan amssiötlü bi modelde ise çok rahat bi tornacıya götürüp yükseltip alcaltman mümkün.kullanıcı biraz usta olmak zorunda kısacasıki bu zamanla oluyor.
 
Kayıt
26 Eylül 2008
Mesajlar
30
Beğeniler
11
#20
modenası herkes bilir duymuştur en azından.yenilerinden bassetmiyorum jet fadıl döneminde proton otomobilleriyle türkiyeye giren bi motrsiklet ne honda ne yamaha ne suzuki hiç motorsiklet firmasında 125 cc cup grubunda görmediğim teknolojiye sahip bir motorsiklet karter haznesindeki yağ 680 ml altına düştüğünde otomatik elettriği kesin bi müşür sistemine sahip motor yağ pompasının üst kapağa basamıyacağı durumda elektriği kesiyor ben bu teknolojiyi hiç bir motorsiklette görmedim.modenasla ilgili size ilginç bişe daha söliyeyim karter 3 parçadan oluşur bunu bi çok arkadışımız biliyodur sanrım.bu motorsiklette karterler arasında conta yok.nasıl bi işçilik olduğunu düşüne biliyormusunuz.günümüzde halen yollarda bu motorsiklet hindistan malı bir motorsiklet.97 den beri yollarda.bu bassettiğim özelliklerde başka bir motorsiklet biliyorsanız japon yada çin benimle paylaşmanızı rücaederim.
 
Yukarı Alt