Su soğutmalı motosiklet kullanıcılarının dikkatine..

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#1
Arkadaşlar malumunuz kış yaklaşmakta. Kimimiz motorlarımızı garajlarda askıya alıyoruz kimimiz kışında motorumuzu kullanıcaz bu sebeple çok önemli olan bu konuyu hatırlatıyım dedim.Malumunuz motosikletler hava soğutma-hava+yağ soğutma ve su soğutma olarak üç soğutma sistemine ayrılmakta. Hava ve hava+yağ soğutmalı motor kullanıcıları için pek sorun olmasada sıvı soğutmalı motor tipine sahip motosiklet kullanıcıları için dikkat edilmesi gereken en önemli husus kışın soğutma suyunun donmaması için antifriz kontrolüdür. Eğer soğutma sıvısı donarsa buz haline gelecek suyun hacmi genişler ve dolayısıyle motorda çatlama kırılma gibi bir çok soruna neden olur. Bu sebeple antifriz kontrolümüzü mutlaka yaptırmakta yarar vardır.Motorunuz sürekli sıcak ve kapalı bir ortamda yatacak dahi olsa antifriz kullanımı çok önemlidir. Bu konuyla ilgili bir kaç bilgi vermek istiyorum;

Malesef ülkemizin genelinde yanlış bir kanı vardır. Yazın antifrize gerek yoktur. sadece kışın koysak yeter. Arkadaşlar bu düşünce son derece yanlıştır. Tamam antifrizin en bilinen özelliği donma derecesini düşürmek olsada bir çok görevi daha bulunmaktadır.Bunları sıralayacak olursak

-Donma derecesini düşürür
-Kaynama derecesini artırır
-Yağlayıcı özelliği vardır. Bu sebeple motorda kireç pas birikintisi gibi birikintilere sebep vermez.
-Doğru oranda tercihen saf su ile karıştırıldığında daha hızlı bir soğutma performansı verir.
-Lastik hortumların ömrünü uzatır
-Termostat,devirdaim pompası gibi parçaların ömrünü uzatır.

Bu maddelerdende anlayacağınız gibi kışın donma derecesini düşürürken yazın kaynama derecesini yükseltir,ayrıca motorun içinde kireç,pas oluşumunu engelleyerek radyatör ve su kanalı tıkanıkliğini önleyerek hararet sorunu yaşamanızı engeller. Ancak antifiriz kullanımındada belirli kurallara uymak gerekir.

-İlk olarak antifriz mutlaka belirtilen oranlarda tercihen saf su ile karıştırılarak motora konulmalıdır.

-Katalokta belirtilen km lerde eğer bu km ler 1 yılda yapılmıyorsa her yıl sistemdeki sıvı boşaltılarak yenilenmelidir. Unutmayalımki bir motor yağının nasıl belirli ömrü varsa antifrizinde öyledir.

-Değiştirme işlemi doğru bir şekilde yapılmalı ve değiştirme işleminden sonra mutlaka sistem havaları alınmalıdır.

-Akibetini bilmediğiniz bir motosiklet aldıysanız yada motosikletinizi sürekli normal su ile uzun bir süre kulandıysanız motorda, radyatörde ve hortumlarda oluşan pas ve kireç nedeniyle direk antifiriz konulması durumunda çeşitli yerlerde su kaçağı sorunu yaşanmakta. Bu sebeple özellikle bu tarz bir motora direk antifriz eklenmesi sakıncalıdır. İşinin ehli bir ustada bir kaç kaırışımdan sonra değiştirilmesi daha sağlıklı olacaktır.

Bu hususlara uyulduğunda genelde motor eskidikçe görülen hararet sorunlarının çoğunun önüne geçebilirsiniz.Yaz kış antifriz kullanımı motorunuz için yararlı olacaktır.Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.996
Beğeniler
3.100
Yaş
51
Yer
İstanbul-Çamlıca
#2
Kışa girerken vermiş olduğunuz bilgiler için teşekürler.
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#4
Rica ederim arkadaşlar.Dikkat etmemizde fayda var bu tarz konulara sıkıntı yaşamamamız için.
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#5
teşekkürler gerçekten antifriz çok önemli konmaması halinde dolaşım kanalları yoluyla silindir ve motor bloğunda ciddi hasarlara yol açabilir ihmal edilmemesi gereken bir konu
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#6
Eminim bir çok yeni kullanıcı buna daha da dikkat edecektir.
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#7
Umarım dikkat ederler. Çünkü bir motoru uzun süre kulanmak istiyorsanız bu çok çok önemlidir.
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#8
çokfaydalı paylaşiminız için teşekkür aderim
pekisaf antifiriz kullanmanın zararı nelerdir sevgili es 06 arkadaşım
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#9
@huseyin.sait.61

Saf antifriz kullanımın zararı biraz uzun bir konu aslında. Bu içeriğe göre değişmekte. Bazı saf antifrizler suyla karıştırılmaması durumunda -18 20 dereceler arasında donabiliyorlar. bazıları ise kullanılabiliyorlar. Ancak antifriz suya oranla akışkanlığı daha az olan bir madde bu sebeple devirdaim pompasına çok küçükte olsa farketmemiz imkansız olsada biraz daha yük bindiriyor. Bu sebeple aldığınız antifrizin ambalajında yazan karışım oranlarına göre kullanılmasında fayda var.Bir diğer husus ise yaptığım bir deneylede kanıtladığım soğutma durumu.Bir çalışmamda turbo motorlarda kullanılan intercooler ların bir kaç eksi yönlerini gördüm. O arada Tübitak ve ODTÜ nün beraber düzenlemiş oduğu bir yarışmaya katılmıştım.Buradada bu sistemi çalıştırarak gittim. Bunuda yaparken intercooler soğutması için ilk olarak suyu sonra saf antifirizi daha sonra ise %50 karışımı kullandım. Ve süre olarak kabaca anlatırsam şu an tam değerler aklımda değil sistem 60 dereceye çıktığında devreye giren soğutma sistemi antifriz ve su varken sıcaklığı 40 dereceye örneğin 120 saniyede düşürürken %50 karışımda bu süre 100 saniyelere kadar düştü. Bir çok marka ile deneyler yaptım ve bu sonuç ortaya çıktı. Yani belirli oranlarda su ve antifriz karışımı motoru daha rahat soğutmakta bununda bize avantaji ne olur? örneğin bir dağ yolunda veya yoğun trafikte düşük hızlarda seyrederken soğutmanın daha verimli olmasını sağlıyor. bu yüzden karışım önemlidir.
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
Yaş
39
#10
açıklamalı cevabınız için çok teşekkür edrim şuanki motorum hava sogutmalı ilerde su sogtmalı motor aldıgımda budedikleriniz aklımda çıkmayacaktır
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#14
Özellikle kışa girerken hayati bir konu önemli bilgi için teşekkür ederiz....
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yaş
42
Yer
ANKARA
#15
paylaşımlar için teşekkürler, benim motor su soğutmalı ve içinde antifiriz yok, bir sıkıntıdan dolayı su koymuştum ilerde antifiriz koyarım diye öylece kaldı ivedilikle bu mesele üzerine eğilmem lazım...teşekkürler bilgiler için
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#16
Umut kargın

ilk olarak suyu ben ne sebeple olursa olsun tavsiye etmiyorum. Çok mecbur kalıp koyulursa o suyun bir an önce boşaltılıp motorun bir müddet temiz su ile çalıştırılıp sonra tekrar bu boşaltılarak antifriz su karışımı konması gerekir doğrusu budur. Mesela size kendimizden örnek vereyim. Dayımın 96 model peugeot j 9 servis minibüsü vardır. bu aracın tüm bakımlarını arızalarını ben yaparım. Araç sıfır alındı ve şimdiye kadar hiç su ile çalıştırılmadı. taki yazın araç şöföre verilene kadar. bu araca dört kez rektefe uygulandı ve su kanalları tertemizdi. sadece iki ay su ile çalıştı diye devirdaim pompasını bozdu kireçten ve hararet görmediğimiz araç bu mevsimde hararet yapmakta. Sebep tamamen budur. Bu sebeple ihmal etmeyin ve direk antifriz koydurmayın. dediğim şekilde bir değişime gidin.

HalukS

Hocam şimdi servis var servis var. Bu sebeple hatırlatın ve zamanınız varsa bu işlem yapılırken başında durun derim. Bir servisin yada ustanın size böyle bir şey söyleme hakkı yoktur. Çünkü müşteri olarak bu sizin en doğal hakkınızdır. Bu sebeple çekinmeyin ve bu işlemi yapmasını mutlaka söyleyin.
 
Yukarı Alt