sübap ayarı...

Eren Göksel

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2009
Mesajlar
1.293
Beğeniler
389
Yer
Sincan, Ankara
#5
bence kaç yüz bin km de derken neden yeni motora subab ayarı yaptırmak istediğini merak ediyor şenol abi:confused:
şöle bi durum var şuan...4.viteste 80 -85 hız yapıyordu 5. Vitestede aynısını gösterdi...artma olmadı...aynı olayı bugün yine tekrarladı.. öle uzun yolda yapmadım.biraz durmuştum..sonra normale döndü...onun için subaptan şüphelendim..
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#6
2009 model daha yeni..km si 1600 de şuan..
Sibop ayarı gerekliliğini nasıl anladınız yaada birisimi dedi size bu motorda şıkırtı var siboplardan geliyordur diye.
Bakınız benim ybr125 im 54 binlerde
ve hala sibop sorunum yok.
Şıkırtılar için çevrenizdekileri değil servisi dinleyin.İllede garanti süresince yetkili serviste bakımlarını yaptırın.Yok servisler çok para alıyor diyorsanız o zaman yapacak fazla bir şey yok.Servislerde giderine göre gelir elde etmek durumunda.
Mutlaka kalite yağ kullanın.Mesela ybr için Yamalıbe veya castol 10/40 veya 10/50 kullanın.
Motosikletiniz rodajını nasıl tamamladınız bilmiyorum
Ama bu kadarcık km de sibop ayarı çok anlamsız.
Ki benim ybr 125 2004 model
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#7
şöle bi durum var şuan...4.viteste 80 -85 hız yapıyordu 5. Vitestede aynısını gösterdi...artma olmadı...aynı olayı bugün yine tekrarladı.. öle uzun yolda yapmadım.biraz durmuştum..sonra normale döndü...onun için subaptan şüphelendim..
5. vitesi ancak uzun düz yollarda kullanabilirsiniz .
Ayrıca yeni nesil ybr ler euro 3 olarak üretildiği için 10.3 bg.Süratide yeni motorda normal.
Yok ben daha fazla hız isterim derseniz hava filtresinin üstünde bir sünger vardır onu çıkarın ve 650 TL lik masrafla 2004 model ybr lerin euro 2 emisyonlu egzostlarını taktırın sorun çözülür.
 

Eren Göksel

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2009
Mesajlar
1.293
Beğeniler
389
Yer
Sincan, Ankara
#8
sibop ayarı gerekliliğini nasıl anladınız yaada birisimi dedi size bu motorda şıkırtı var siboplardan geliyordur diye.
Bakınız benim ybr125 im 54 binlerde
ve hala sibop sorunum yok.
şıkırtılar için çevrenizdekileri değil servisi dinleyin.illede garanti süresince yetkili serviste bakımlarını yaptırın.yok servisler çok para alıyor diyorsanız o zaman yapacak fazla bir şey yok.servislerde giderine göre gelir elde etmek durumunda.
Mutlaka kalite yağ kullanın.mesela ybr için yamalıbe veya castol 10/40 veya 10/50 kullanın.
Motosikletiniz rodajını nasıl tamamladınız bilmiyorum
ama bu kadarcık km de sibop ayarı çok anlamsız.
Ki benim ybr 125 2004 model
evet anlıyorum sizi..yok servis olacak tabii ona bişey demem.motora biniyosan bakımını yaptıracaksın..anlamadığım 2 kez 5. Viteste gaz yemedi
rodajını kitapçığa uygun yaptım ilk önce 5-6 devir belli km den onra 7.5.devir falan
yağı yamalube alacaktım çevrede castrol buldum castrol koydum..subaptandır diye çevreden aldığım bilgiydi..buraya yansıttım bende..
 

oguzhan

Kıdemli Üye
Kayıt
2 Eylül 2008
Mesajlar
269
Beğeniler
103
Yer
istanbul-tuzla
#9
5. vitesi ancak uzun düz yollarda kullanabilirsiniz .
Ayrıca yeni nesil ybr ler euro 3 olarak üretildiği için 10.3 bg.Süratide yeni motorda normal.
Yok ben daha fazla hız isterim derseniz hava filtresinin üstünde bir sünger vardır onu çıkarın ve 650 TL lik masrafla 2004 model ybr lerin euro 2 emisyonlu egzostlarını taktırın sorun çözülür.
çok saçma ya 125 lik motosiklet 80 km yi geçemiyormu:mad:
 

Eren Göksel

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2009
Mesajlar
1.293
Beğeniler
389
Yer
Sincan, Ankara
#10
çok saçma ya 125 lik motosiklet 80 km yi geçemiyormu:mad:
2 kez oldu aynısı bi gecen hafta beypazarı festivalinden gelirken oldu ..mola verdik düzeldi.. Bide bugün anlamadım bende..
Bide benim bi arkadaşın arkadaşı varmış bunun motor 80 km yi geçmiyormuş aldığından beri..subap ayarından sonra motor 130 rahat diyormuş.. Bende bundan dolayı subap ayarı konusuna takıldım...
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#11
2 kez oldu aynısı bi gecen hafta beypazarı festivalinden gelirken oldu ..mola verdik düzeldi.. Bide bugün anlamadım bende..
Bide benim bi arkadaşın arkadaşı varmış bunun motor 80 km yi geçmiyormuş aldığından beri..subap ayarından sonra motor 130 rahat diyormuş.. Bende bundan dolayı subap ayarı konusuna takıldım...
Yapmayın arkadaşım
130 KM hız
Kadranı 140 olan ve 10,3 bg olan motor.Aklınız alıyor mu.
Benim ybr 125 kadranı 140 ve 12 bg
Ve ben 110-120 km/h yapıyorum.
O arkadaş hiç 130 la acil frenaja girmiş mi.Durmaz ki araç.Kaymaya devam eder ve frenaja sebep olan tehlikenin için balıklama dalar.
Bir sibop ayarı 50 km/h arttırımı yapamaz.Makinenin mantığına ters bir kere.
 

Eren Göksel

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2009
Mesajlar
1.293
Beğeniler
389
Yer
Sincan, Ankara
#13
yıba çarşısında yetkili yamaha servisi ve bayii baydar ticarete gidiyorsun
ve motosiklet forumdan benim, ulaşın adını söylüyorsun ve mutlu
yarınlara gaz açıyorsun;)
forumdan destek almak istedim..ilginiz ve yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim..bu hafta içi arkadaşla birlikte fırsat bulursam oradayım..görüşmek dileğiyle...
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#15
Arklar bende aynı sorunu yaşıyorum.motorum 4. vitesde 78 kmh yapıyor 5 e atıyorum 80 den milim yana geçmiyor halbuki 160 kadranı var.Kocaelide oturuyorum sürekli kocaeli adapazarı arası uzun yola gidiyorum motorum 2500 km de ramzey xf 152 tek silindir.Servise sorduğum da servisdeki arkadaşlar yanlış gaz ayarında kullandığımı söylediler.Ve motor 9000 devir i yakalamadan vites atmamamı söylediler.söyleneni yaptım 500 km beri aynı şekilde kullanıyorum ama her hangi bir değişme gözlemlemedim acaba buda sübap ayarıyla alakalıdır?
 
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesajlar
25
Beğeniler
7
Yer
istanbul
#16
kardeşim ben tamir ustasıyım eğer subap ayarı olsaydı bunu 2 defa diil devamlı yapardı!!
onun için sana bir iki alternatif sunucaam
buji ye ve hava filtresine baktır .
bide karbüratör diicem ama oda subap ayarı kadar zayıf bir ihtimal
çünki sibop veya karbüratör ayarları bozuk olsaydıı bu şikayetini 2 defa diilde sürekli yapıyooo derdin !!
 
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesajlar
25
Beğeniler
7
Yer
istanbul
#17
merhaba arkadaşlar
konuya bende yorum yapmak istedim
eğer subap ayarı olsaydı bu şikayet 2 değil devamlı olurdu istisna hariç tabii sübap sıkı olursa şişme yapar motor ve hararet gerçekleşir ama genelde bujiden yapar bu tür problemleri
önerim kaliteli bir buji denenmesidir
 

Eren Göksel

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2009
Mesajlar
1.293
Beğeniler
389
Yer
Sincan, Ankara
#18
Alican kardeş benim sorunum ortadan kalktı artık..Durumu şöyle özetleyim belki yardımcı olurum..4 te ve 5 te 80 de kalması rüzgarın etkisiyle olabiliyormuş.Ankara Baydar yetkili servisimde Mustafa abi var ona hem 4 000 km bakımını yaptırdım hemde sübap ayarı yaptı.4. viteste 80 km yapıyodum şimdi 100 diyor..Aradaki fark 20km oldu..Bence sen bi servisine götür derim..
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#19
Alican kardeş benim sorunum ortadan kalktı artık..Durumu şöyle özetleyim belki yardımcı olurum..4 te ve 5 te 80 de kalması rüzgarın etkisiyle olabiliyormuş.Ankara Baydar yetkili servisimde Mustafa abi var ona hem 4 000 km bakımını yaptırdım hemde sübap ayarı yaptı.4. viteste 80 km yapıyodum şimdi 100 diyor..Aradaki fark 20km oldu..Bence sen bi servisine götür derim..
Ybr 125 e 4000 km de sübap ayarımı.
Yapmayın ya yazıktır.
Erol hocam benim ybr yi biliyor.2004 model ve sizin motordan biraz fazla km 40 bin den fazla ve hala sübap ayarı yapılmadı.VAr burda bir yanlışlık ama ne anlayamadım.
 
Yukarı