Transalp Debriyaj Balatası Yardım

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#1
Arkadaşlar 2001 model transalp 650 sahibiyim..

aldığımdan bu yana düşük viteslerde özellikle 1 vites geçişleri sesli oluyordu, son zamanlarda 1. 2. ve 3. vites geçişleri oldukça sesli olmaya başladı, debriyaj ayarını yükselttiğimde yani dipten değilde yüksekten kavrattırdığımda vites geçişleri biraz daha rahatlıyor.

dik yokuşlarda kalkarken motor zorlanmaya başladı, ancak düz yolda motorun gidişinde hissedilir bir sorun görünmüyor. İvmelenmede bir sıkıntı yok gibi geliyor bana, tabi belki daha iyi ivmelenebilir bilemiyorum.

Vites yükseltirken sesli bir vites değişimi olmasına karşın vites düşürken çok rahat ve sessiz gerçekleşiyor.

Motorumu çok yoğun trafikte kullanıyorum ve çok sık yarım debriyaj yapıyorum.
Motor 29000 km de.

Şimdi gelelim yardım istediğim konulara

1- Yukarıda bahsettiğim sorunlar sadece debriyaj balatalarının bitmesindenmi kaynaklanıyor? yoksa debriyaj saclarınında değişmesi gerekiyormu ?

2- Debriyaj yaylarıyla ilgili bir sorun olabilirmi?
Debriyaj yayları pısmış olabilirmi, gereken açıklığın altına düşmüş ve istenilen performansta çalışmıyor olmasından bu sorunlar kaynaklanıyor olabilirmi?

3- Debriyaj balatalarını Valemoto diye bir yerde 90 liyara buldum (8 adet balata) ancak ellerinde set yok. Uygun fiyatla set bulabileceğim bir yer varmıdır?

Teşekkürler, yardımlarınızı bekliyorum.
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#2
Servisle konuştum komple set 300 lirayı bulur isçilikte 100 lirayı bulur dediler yani 400 lira bir maliyeti var bana serviste...

ben 90 liraya sadece balataları bulabiliyorum.. işçilikte kendimden olursa maliyet 90 da kalıyor ancak eğer debriyaj plakalarında sorun var ise ortada kalacağım, yayları sanayide tekrar çektirebilirim diye düşünüyorum aynı özelliklerde..

yokmu fikri olan arkadaşlar cumartesi, pazar eğitim var bu işi halletmem lazım..
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#6
Arkadaşlar 2001 model transalp 650 sahibiyim..

aldığımdan bu yana düşük viteslerde özellikle 1 vites geçişleri sesli oluyordu, son zamanlarda 1. 2. ve 3. vites geçişleri oldukça sesli olmaya başladı, debriyaj ayarını yükselttiğimde yani dipten değilde yüksekten kavrattırdığımda vites geçişleri biraz daha rahatlıyor.

dik yokuşlarda kalkarken motor zorlanmaya başladı, ancak düz yolda motorun gidişinde hissedilir bir sorun görünmüyor. İvmelenmede bir sıkıntı yok gibi geliyor bana, tabi belki daha iyi ivmelenebilir bilemiyorum.

Vites yükseltirken sesli bir vites değişimi olmasına karşın vites düşürken çok rahat ve sessiz gerçekleşiyor.

Motorumu çok yoğun trafikte kullanıyorum ve çok sık yarım debriyaj yapıyorum.
Motor 29000 km de.

Şimdi gelelim yardım istediğim konulara

1- Yukarıda bahsettiğim sorunlar sadece debriyaj balatalarının bitmesindenmi kaynaklanıyor? yoksa debriyaj saclarınında değişmesi gerekiyormu ?

2- Debriyaj yaylarıyla ilgili bir sorun olabilirmi?
Debriyaj yayları pısmış olabilirmi, gereken açıklığın altına düşmüş ve istenilen performansta çalışmıyor olmasından bu sorunlar kaynaklanıyor olabilirmi?

3- Debriyaj balatalarını Valemoto diye bir yerde 90 liyara buldum (8 adet balata) ancak ellerinde set yok. Uygun fiyatla set bulabileceğim bir yer varmıdır?

Teşekkürler, yardımlarınızı bekliyorum.
Abi sökme işlemini kendin yapmak istiyorsa kendine bir adet servis el kitapçığı bul veya netden temin et yoksa ince ayarlı parçalar karşına çıkabilir motorsikletinin dengesini bozabilirsin.En önemlisi debriyaj balataları kutusunda piyasada bulunmayan özel somunlar olabilir sadece servislerde bulunur çok rastladım.Benim tavsiyem işi çok dikkatli yap çıkardığın tüm parçaları grupla ör:
Bunları debriyaj kapajından söktüm diye aynı yerden söktüğün tüm parçaları aynı yere koy.
Servise kendin sökeceğini söyleme kendine bi tane debriyaj kapağı contası al.

İlk olarak yağını boşalt sonra debriyaj kapağı ile kesişen parçaları sök.Ardından yavaş yavaş debriyaj kapağının civataları sök genelde 8 numara anahtar olur.
Civataları kaybetme ardın debriyaj kapağını çıkart orda debriyaj kutusuna ratlayacaksın :D Buraya dikkat debriyaj kutusu ile kesişen bir parça varmı diye bakacaksın şunu gibi
http://img688.imageshack.us/img688/8057/dsc01965k.jpg
Eğer parça yoksa debriyaj kutusun üstündeki civataları lokma anahtarıyla söküyorsun yağlı parçadır normal anahtarla sökülmez yalama yaparsın rezil olursun :D
Daha sonra kutuyu çıkarıp balata ve sacların durumuna bakacaksın duruma göre erimiş yanmış ve parçalanmış olabilirler.Hepsini sıra sıra bir balata bir sac olmak üzere değiştiriyorsun ve adımları tersden uygulayarak motoru topluyorsun ve mutlaka contasını değiştiriyorsun.
Şimdi anlattıklarım her şey yolunda giderse ya gitmesse?
Hemen motosikleti topla ve servisin yolunu tut.
Bu işe başlamak için önce kendine bir lokma takımı edin ve servis kitapçığı grenajları sökmeyi anlatmama gerek yok sanırım.
Parçaları nerden temin edebileceğin konusunda hiç bir bilgim yok.
Bunları okuduktan sonra yemiyosa hiç başlama :D:D
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#7
Umut Kavramayı sökmeden önce konntrol etmen gereken bazı önerilerim var:
1-Önce motor yağının cinsi nasıl?. Tam sentetik ise onu değiştir,yarı sentetik yağ kullan,torku yüksek tek ve çift silindirli motorlar için idealdir..Yağın özelliği,ıslak kavramanın en önemli aracıdır.(kaliteli 20-50 bile olabilir)
2-Önce debriyaj levyesinin deliğini kontrol et,aliminyum levyenin deliği zamanla aşınır ve bollaşır,delikte bollaşma varsa (bazılarında burç vardır kolay aşınmaz) levyeni değiştir..
Deliğin bollaşması,elciğin sıkma mesafesini kısaltır ve tam ayırma gerçekleşmez,vites geçişleri sesli olabilir..
3-Eğer bunlarda bir sorun yoksa balatalarını kendin çok kolayca değiştirebilirsin..
4-Bahsettiğin km de bir motorun kolay kolay kavrama aynaları (sacları) ve baskı yayları bozulmaz!...Bunlara ihtiyacın olacağını kesin zannetmiyorum..
5-Baskı yaylarını ve plakasını çıkarınca,diskleri çıkarabilmen için sökülmesi gereken şöyle bir somun karşına çıkabilir:
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
340
Beğeniler
300
Yer
Kocaeli-Sakarya-İstanbul
#8
Umut Kavramayı sökmeden önce konntrol etmen gereken bazı önerilerim var:
1-Önce motor yağının cinsi nasıl?. Tam sentetik ise onu değiştir,yarı sentetik yağ kullan,torku yüksek tek ve çift silindirli motorlar için idealdir..Yağın özelliği,ıslak kavramanın en önemli aracıdır.(kaliteli 20-50 bile olabilir)
2-Önce debriyaj levyesinin deliğini kontrol et,aliminyum levyenin deliği zamanla aşınır ve bollaşır,delikte bollaşma varsa (bazılarında burç vardır kolay aşınmaz) levyeni değiştir..
Deliğin bollaşması,elciğin sıkma mesafesini kısaltır ve tam ayırma gerçekleşmez,vites geçişleri sesli olabilir..
3-Eğer bunlarda bir sorun yoksa balatalarını kendin çok kolayca değiştirebilirsin..
4-Bahsettiğin km de bir motorun kolay kolay kavrama aynaları (sacları) ve baskı yayları bozulmaz!...Bunlara ihtiyacın olacağını kesin zannetmiyorum..
5-Baskı yaylarını ve plakasını çıkarınca,diskleri çıkarabilmen için sökülmesi gereken şöyle bir somun karşına çıkabilir:
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#9
Abi sökme işlemini kendin yapmak istiyorsa kendine bir adet servis el kitapçığı bul veya netden temin et yoksa ince ayarlı parçalar karşına çıkabilir motorsikletinin dengesini bozabilirsin.En önemlisi debriyaj balataları kutusunda piyasada bulunmayan özel somunlar olabilir sadece servislerde bulunur çok rastladım.Benim tavsiyem işi çok dikkatli yap çıkardığın tüm parçaları grupla ör:
Bunları debriyaj kapajından söktüm diye aynı yerden söktüğün tüm parçaları aynı yere koy.
Servise kendin sökeceğini söyleme kendine bi tane debriyaj kapağı contası al.

İlk olarak yağını boşalt sonra debriyaj kapağı ile kesişen parçaları sök.Ardından yavaş yavaş debriyaj kapağının civataları sök genelde 8 numara anahtar olur.
Civataları kaybetme ardın debriyaj kapağını çıkart orda debriyaj kutusuna ratlayacaksın :D Buraya dikkat debriyaj kutusu ile kesişen bir parça varmı diye bakacaksın şunu gibi
http://img688.imageshack.us/img688/8057/dsc01965k.jpg
Eğer parça yoksa debriyaj kutusun üstündeki civataları lokma anahtarıyla söküyorsun yağlı parçadır normal anahtarla sökülmez yalama yaparsın rezil olursun :D
Daha sonra kutuyu çıkarıp balata ve sacların durumuna bakacaksın duruma göre erimiş yanmış ve parçalanmış olabilirler.Hepsini sıra sıra bir balata bir sac olmak üzere değiştiriyorsun ve adımları tersden uygulayarak motoru topluyorsun ve mutlaka contasını değiştiriyorsun.
Şimdi anlattıklarım her şey yolunda giderse ya gitmesse?
Hemen motosikleti topla ve servisin yolunu tut.
Bu işe başlamak için önce kendine bir lokma takımı edin ve servis kitapçığı grenajları sökmeyi anlatmama gerek yok sanırım.
Parçaları nerden temin edebileceğin konusunda hiç bir bilgim yok.
Bunları okuduktan sonra yemiyosa hiç başlama :D:D
Alican kardeşim ilgine teşekkür ederim ancak sorularımın cevabını vermemişsin, kapağın nasıl ve neyle söküleceğini biliyorum ve nasıl değiştireleceğinide..:)

Daha detaylı bilgiye ihtiyacım var, genede ilgine teşekkür ederim ancak bildiğim kısımları anlatmışsın :)
Artı yazı dilin hiç hoş değil...
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#10
Umut Kavramayı sökmeden önce konntrol etmen gereken bazı önerilerim var:
1-Önce motor yağının cinsi nasıl?. Tam sentetik ise onu değiştir,yarı sentetik yağ kullan,torku yüksek tek ve çift silindirli motorlar için idealdir..Yağın özelliği,ıslak kavramanın en önemli aracıdır.(kaliteli 20-50 bile olabilir)
2-Önce debriyaj levyesinin deliğini kontrol et,aliminyum levyenin deliği zamanla aşınır ve bollaşır,delikte bollaşma varsa (bazılarında burç vardır kolay aşınmaz) levyeni değiştir..
Deliğin bollaşması,elciğin sıkma mesafesini kısaltır ve tam ayırma gerçekleşmez,vites geçişleri sesli olabilir..
3-Eğer bunlarda bir sorun yoksa balatalarını kendin çok kolayca değiştirebilirsin..
4-Bahsettiğin km de bir motorun kolay kolay kavrama aynaları (sacları) ve baskı yayları bozulmaz!...Bunlara ihtiyacın olacağını kesin zannetmiyorum..
5-Baskı yaylarını ve plakasını çıkarınca,diskleri çıkarabilmen için sökülmesi gereken şöyle bir somun karşına çıkabilir:
Kolay gelsin..
Teşekkür ederim abi,

Abi motor yağım tam sentetik yağ, uzun zamandır düşünüyorum bu yağın kusuru olurmu benim motora diye çok kaliteli bir yağ olmasından dolayı zararının olmuyacağını düşünüyordum.

Debriyaj levyesi hiç aklıma gelmemişti onuda yarın kontrol edeceğim.

saçların ve yayların sıkıntı çıkartmayacağını düşünmeniz içimi rahatlattı

Abi o bahsettiğin somun bildiğim kadarıyla debriyaj tasını tutan somun, balatalarla alakalı değil diye biliyorum, en azından eski motorumda öyleydi transalpte de inşallah dediğim gibidir.

Verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ederim abi...
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#11
Umut ne oldu,debriyaj sorunu halloldu mu?..Hafta sonu eğitime de gitmişsin problem çıktı mı?..
 

Umut Karkın

Organizatör
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#13
Umut ne oldu,debriyaj sorunu halloldu mu?..Hafta sonu eğitime de gitmişsin problem çıktı mı?..
Abi ustaya götürdüm bunun birşey yok değişmesine gerek yok dedi yani... sen git eğitimine keyfine bak dedi. bende eğitime gidip keyfime baktım motoru bir sürü zorladık orda bir sıkıntı çıkmadı ertesi gün 420 km yol yaptım gene bir sıkıntı yok.

Fazla titizim galiba bu konuda
 
Yukarı