Ucuz Çin , Kazık Japon ve ülkemizde motosiklet kültürü

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#1
www.haberturk.com/ekonomi/haber/125686-Motosiklet-sektoru-zorda.aspx

Haber enteresan ama altındaki okuyucu yorumları daha da enteresan. Bir okuyucunun iddiasına göre ülkemizdeki Avrupa'ya kıyasla 10 bin Lira'ya varan fiyat farklarının yegâne sorumlusu vergiler değil. Biraz da "kalite" levhasının arkasına sığınarak kazıklayanlar olabilirmi?
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#2
kesnilkikle doğru çin malı motosikletler ucuz ve başlangıç zevkini veriyor kaliteli geçinenler burnundan kıl aldırmadıkça krizi yaşamaya devam ederler basit bir örnek kymco venox 250 chopperr motosiklet 10.099 ytl (plaka ruhsat hariç) edermi? firmalar iğneyi kendine batırmalı herşeyden önce
 

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#3
@Recep.Varlı

Şimdi Halit abi duyarsa alınır ama ben daha geçen seneye kadar Kimko diye bi marka duymamıştım. Recebim o venox 250 Suzuki İntruder 250 ile aynı fiyat. Şaşırdım vallahi. Ayrıca tamamen katılıyorum. Bu gidişle 2009 yılını vitrinden çıkaramadıkları motorlarının tozunu alıp cilalamakla geçirirler.
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yaş
34
Yer
atasehir,Istanbul
#4
bende 2008 in mayıs ayında 9000 tl ye yzf r125 almıştım bu motorun vergilerden muaf bir şekilde yamaha servisine bana satıştaki karıyla beraber 6000 tl geldiğini gördüm yani kısaca 6000 tl ye bana satılacak mala+ ÖTV+KDv+plaka tam 9200 tl para saydım bu vergiler düşmeli diyorum biz zaten vatandaş olarak aylık kazanç vergisi ödüyoruz.
 

SERVET

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2008
Mesajlar
1.786
Beğeniler
604
Yer
İstanbul
#6
arkadaslar ben vergılerın dusmesını beklemıyorum yeterkı daha fazla cıkmasın
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#7
Haberi okudum. özellikle yorumlarda da haklı bölümler. ilk başta vergilerden başlayalım. Ülkemizde alınan vergiler saçmalıktan öte bir şey değildir. ÖTV ÖİV denen vergiler ne için çıktı? 99 depreminde zarar gören halkımızın sorunlarını gidermek amaçlı değilmi? çıktığında hiç bir şey demedik. Çünkü biz Türkler düşene zarar görene yardım etmeyi seven insanlarız. Peki sonra ne oldu? geçici olan vergiler kalıcı oldu. Şimdi sormak istiyorum. DEPREMDE O KADAR CANIN GİTMESİNİN SORUMLUSU BENMİYİMDE BU VERGİLERİ VERMEK ZORUNDAYIM? Binalar yapılırken bunların sağlamlığını denetlemek DEVLETİN işidir. Ama bunu yapmadılar o kadar canımız gitti üstüne vergi çıkardılar geçici olarak sırf yardım olarak sesimizi çıkarmadık ama şu an keriz yerine konduğumuzun farkınmısınız? Bunuda geçtim. Dünyada hangi ülkede vergiden vergi alan bir devlet vardır türkiye hariç? Buda bizde bir yaradır. E tabi haliylede sıfır km bir vasıta avrupadan daha pahalıya satılır doğaldır. 2005 senesinde fabrikadan 12.000 ytl ye nakliyesi bayi karı dahil çıkan bir otomobil kuru vergisi ile 21.000 ytl ye satılıyordu. Ve bizlerde ne yazıkki almak zorundayız.

Bir diğeri ise yakıt fiyatları. Bir kanalda öğretim üyesi bir kişinin konuşmasını dinledim. Deniliyorduki biz benzin çıkarıyoruz ve bu benzini yurtdışına 40 ykr ye yani eski parayla 400.000 liraya satıyoruz. karşılığında ise motorin alıyoruz. Şimdi sizce bu ne kadar mantıklıdır? Ülkemizdede litre fiyatı en pahalı olan yakıt benzindir. 400.000 liralık benzini 2.800.000 liraya alıyoruz. yani 2.400.000 lirası devlete. Halbuki benzin fiyatları indirilse dizelden ziyade benzinli araç kullanımı teşvik edilse ülkemiz kazanacak ama amaç kimleri zengin etmek siz düşünün.


Motor kalitesine gelince. Arkadaşlar çinliler hem iyi hemde kötü oldu. İyi oldu çünkü motosiklet sayısı arttı buda trafikte daha iyi fakedilmemizi ve yıllardır motor almak isteyen dar gelirli arkadaşlarımızın hayallerini gerçekleştirdi. Kötü oldu çünkü kaliteleri düşük. Burada kaliteden zaafım şudur. Örneğin bir hondayla karşılaştıralım hondanın tüm parçaları kalitelimi? hayır eksik yönleri var. mesela cbr 125 lerin debriyaj maneti ve aynasının yuvası olan parça tutye ve çok çabuk kırılıyor. ama bunun kırılması kimseyi öldürmüyor. Çinlilerinde kalite sorunu bu olsa sorun yok ancak çin motorlarında kaç kez hayati risk taşıyan fren sistemi ve elektrik arızasını ben yaşadım. bunlarda kabullenebilir arızalar değildir ve kalitesizliğin örneğidir. Ayrıca çok ucuza satılan bu motorlar nedeni ile ehliyetsiz bakımsız motorlarla trafikte dolaşan bir çok kişide var bunlarında yarattığı tehlikeyi azımsayamayız.

Parça konusuna gelince. Aslında honda yamaha suzuki gibi japon grubu kullanan arkadaşların bazı parçalardaki bekleme sıkıntıları çinlilerden fazla olabiliyor. Örneğin ankarada honda efeden cbr 125 ime ne zaman bir parça almaya gitsem stokta olmadığını getirileceğini duymaktan bıktım. Yetkili serviste bir fren balatasıdamı stokta bulunmaz? bulunmuyor demekki. Ancak biz beklesekte ve çok fahiş fiyatlar versekte istediğimiz parçayı temin edebiliyorz peki o kadar giriş yapmış adını dahi bilmediğimiz marka sahipleri ne yapıyor? bulamayınca ne yazıkki uydurmasyon sistemlere yöneliyor buda ne kadar sağlıklı oluyor orasını siz düşünün.

Parça fiyatlarında ise şöyle bir durum var. aslında fiyat incelenirken kullanım ömrünüde incelemeniz gerekiyor. kendi kullandığım meudio marka 150 lik scooter a o dönem 8 ytl ye fren balatası alıyordum ve 3000 km üstü yapamıyordum. halbuki cbr 125 im benden ünce 3 kişi kullanmasına rağmen ve 15.000 km ye yakındır ben kullanmama rağmen fren balatası halen fabrikanın taktığı. Fiyatı 70 ytl ve ben balatayla 30.000 km yi rahatlıkla görürüm. Şimdi kullanılış farkı diyebilirsiniz ancak ikisine tek ben kullandım yani aynı kullanıcı. ben 30.000 km de bir kez 70 ytl verirken o motorda 30.000 km de 80 ytl vericem ve 10 kez fren balatası değişicem. bu balatayı almak için gideceğim yolu yakacağım yakıtı ve zamandan kaybımıda hesap ederseniz japon grubu pahalı görünsede aslında ucuza geliyor Değiştirdiğiniz parçayı uzun süre kullanıyorsunuz.


Bu sebeple kazıkta olsa bazı yerleri kalitesizde olsa japon grubuna binmek daha mantıklıdır. Çin grubuna yaklaşmamakta fayda var...
 
Kayıt
23 Aralık 2008
Mesajlar
407
Beğeniler
89
#10
bence sorun birazda distribütörlerde .birdejaponlardan başkada bu işi yapanlar var kalite olarak japonu tutmazda çinlierdende iydir hani.
 
Kayıt
11 Mart 2008
Mesajlar
110
Beğeniler
42
Yaş
46
Yer
izmir
#11
dogru olabilir ama ülkemizde ötv yüksek avrupayla aramızda çok fiyat farkı var bugün almanyada yamaha R1 fiyatı tl olarak 18000tl yapıyor devletin aldıgı ötv ortaya çıkıyor aslında bunlar için birşeyler yapsalar çok iyi olur
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#12
Bu ülkede çok büyük vergi adaletsizliği var.Bu sadece motosikletde değil gelir vergilerinde de öyle.Yetim hakkından daha önemlisi Allah korkusu olmadan vergisinden kaçıranlar olduğu sürece.Kaçak elektrik kullananlar engelenemediği sürece böyle vergilere mahkumuz.

ABD'de çok bilinen bir laf varmış;"Ölüm ile vergiden kaçılmaz" diye.

Biz sadece ödemesi gerekenlerin ödemediği vergileri ödüyoruz...Varsa yanlışım forumda mutlaka muhasebe ile uraşan arkadaşlarımız vardır.Bizleri aydınlatsınlar...
 

tolgafb

Aktif Üye
Kayıt
21 Kasım 2008
Mesajlar
194
Beğeniler
41
Yaş
28
Yer
İstanbul
#13
Bu 2009 Model Suzuki Gsxr 1000 nin Resmi sitesindeki fiyatı:www.suzukicycles.com/products/GSXR1000K9
Buda Ülkemizdeki Bayileri sattıgı Fiyat:
www.sahibinden.com/motosport_tan_gsx-r_1000-92WQQaXQQ12530624WQQpXQQdisplayitem
Neden BoyLe çok fark başka Bayilerede baktım onlarda hemen hemen aynı fiyat :S
 

Omer

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Mayıs 2008
Mesajlar
1.595
Beğeniler
694
Yaş
37
Yer
SAKARYA
#14
@tolgafb

Ewet ABD'de yaşayan biri bu aleti max 4-5 maaşı ile alırken bizim durumumuz ortada.:mad:Diyecek bişey yok.Allah akıl sağlığımızı korusun...:eek:
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#15
Arkadaşlar ülkemizi abd ve avrupa ülkeleri ile karşılaştırmamak gerekiyor ne yazıkki... Doğuylada karşılaştıramayız biz iki cami arasında kalmış beynamaz gibi bir ülkeyiz.. Batı standartlarında yaşıyoruz fakat gelirimiz doğu standardında.. Bununda sebebi Atatürk ten sonra Atatürk ün 10da biri dahi olamayan siyasetçilerdir ne yazıkki.....
 
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
369
Beğeniler
93
Yaş
40
Yer
istanbul
#16
sayın abilerim daha biz çinlilerin ne olduğuna karar eremedik galiba
bi alınır deniyor bi alınmaz deniyor
ayrıca parça hesabını yapan arkadaşım motorun lınış fıyatını da hesaba kadarsa hesabının yanlış olduğunu gorur
size bi olay anlatıcam
bi zaman yani baya eski bizamanda bi arkadaşımla elimize 25 milyon geçti
yani şu zamanın yaklaşık iki milyar *2000* lira falan
aylak aylak voltalanırken
eski bi satılık motor bulduk umraniyedei
alalım dedik adam 175 milyon dedi
motor hurda
motor almak o zamandan beri benim için hayaldi
20*21 yaşlarımda
honda cınetıc e heves ettim ucuz diye
bismillahla giden motorun fiyatı bu zamana gore 1500 lira civarı
ama şimdi çapıra biniyom varsın 150 lık olsun varsın çinli olsun
gunde en az 30 km yolyapıyorum
bazen 100 150
sozün ozü iyiki gelmiş bu çinliler
çinliler vur kaç yapmaz piyasada kalmaya çalışırlarsa kalite markaları da fiyat konusunda hizaya şekerler
 
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
369
Beğeniler
93
Yaş
40
Yer
istanbul
#17
şimdi de karşı fikrim
sl 150 var ama motor gitmiyor sanki
arka yaklığı kırıldı dedım yahu ayaklık plastık olur mu bi yakından baktım meğerse pik miş
o kadar kalite:)yani
sozun ozu bencebu çinliler benim gibi ultra garibanlara utanmadan kendi motoruna binme şansı verdi
laf aramızda ilk parayı bulduğumda alacam bi honda shadow
 

serkan thundercat

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
610
Beğeniler
259
Yaş
43
#18
150 cc ye kadar ilk motor olarak çinli alınabilir bence. çok kötü olmayan bi motor alınırsa ve çok yumuşak binilirse 15.000 km büyük sorun yapmaz. ben de var. oradan biliyorum. 2006 da 1.800 tl ye aldım. 1.300 liradan aşağı vermem. daha fren balatalarını yeni istiyo. motoruna anahtar değmedi. sadece buji değiştirdim. bana masrafı 100 lira bile olmadı. yağını kendim değiştiriyom. 15.000 kmdeyim. km de 9 kuruş falan yakıyo. 100 kmh yapıyo. 3 sene de 3000 lira biriktirip bunun parasını da ekleyip daha sonra 250 lik 2. el bi japona geçilebilir. yapılan kar ile daha iyi bi 600 lük motor alınabilir. ilk japonla başlanılsa en ucuz 125 lik 3.700 tl..biçimlisi 5.000 tl.. daha şekillisi 9.000 tl. satacaksan çinli alınması daha ekonomik. ama vasat kaliteli çinli değil. onlar da aralarında fiyat farkına göre kaliteli oluyolar. aynı cup modelin 1300 liraya olanı da var 1.600 lira olanı da.. o 300 lira fark size 1000 lira olarak dönebiliyor. hatta 1-2 yaşında ilk başlangıç için 1500 tl lik bi çin motoru alınırsa kafadan 2.200 cepte kalır. olay tamamen kişinin ne istediğine karar vermesi ile ilgili. o kadar sorunsuz geldi ki bu güne kadar kıyıp satamıyorum. 100 kmlik mesafeye kadar can sıkmıyor. 1.400 cc araba seriliğinde. sanırım çok konuştum. hadi hayırlı geceler...
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yaş
68
Yer
Dikili - İZMİR
#19
Haluk Bey kardeşim nerelerdesin??..9/Mart'tan beri mesajın yok,seni özledik bilesin!..Problemin olduysa paylaşalım,en kısa zamanda siteye senden mesaj bekliyorum,Türkiye'ye geleceğin zaman da haberimiz olsun!..
 

Haluk

Kıdemli Üye
Kayıt
14 Ağustos 2008
Mesajlar
136
Beğeniler
202
#20
Buralardayım Osman abi. Kusura bakma mesajı çok geç gördüm. Ben bu aralar çok konuştum galiba; biraz da başka üyeler söz söyleme fırsatı bulsun diye köşeme çekildim. Çok konuşana kızıyorlar biliyorsun:)

Forumdan kopmadım takip ediyorum. Hele senin gibi değerli bir abimle irtibatı koparmam. Temmuz gibi İstanbulda olurum zannedersem.
 
Yukarı Alt