Yağışlı Hava Sürüş Önerileri

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#1
Bu akşam Bursa - Mudanya arası öyle bir yağmura yakalandım ki gece göz gözü görmüyordu... Sağ salim rampaları ortalama 60 hızla aşarak bayır aşağı oldukça yavaş indim..Kaskımında camı siyahtı en büyük hatam gece siyah vizörle yolculuk etmem... Vizörü açsam zaten dolu yağıyor .. Habersiz yakalanmam sebebiyle altımdaki kot pantalon ve ayakkabım eve vardığımda içler acısı bir durumdaydı... İlk defa korktuğumu hissettim yol boyunca ve aklıma gelen her duayı okudum... Tırlar bir yandan farını uzun bırakan düşüncesizler bir yandan boğuştum durdum... Deneyimli abi kardeşlerimden ne yapmam gerektiğini nasıl bir yol izlemem gerektiğini öğrenmek isterim... Çünkü yağışlı bir havada motor sürmek çok zor bir eylem olduğu kanaatindeyim... Lastiklerimin altımdan kaydığını her kasise girdiğimde farketmenin korkusuyla sağ salim evime vardım Allah'a şükür..
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#2
Bu akşam Bursa - Mudanya arası öyle bir yağmura yakalandım ki gece göz gözü görmüyordu... Sağ salim rampaları ortalama 60 hızla aşarak bayır aşağı oldukça yavaş indim..Kaskımında camı siyahtı en büyük hatam gece siyah vizörle yolculuk etmem... Vizörü açsam zaten dolu yağıyor .. Habersiz yakalanmam sebebiyle altımdaki kot pantalon ve ayakkabım eve vardığımda içler acısı bir durumdaydı... İlk defa korktuğumu hissettim yol boyunca ve aklıma gelen her duayı okudum... Tırlar bir yandan farını uzun bırakan düşüncesizler bir yandan boğuştum durdum... Deneyimli abi kardeşlerimden ne yapmam gerektiğini nasıl bir yol izlemem gerektiğini öğrenmek isterim... Çünkü yağışlı bir havada motor sürmek çok zor bir eylem olduğu kanaatindeyim... Lastiklerimin altımdan kaydığını her kasise girdiğimde farketmenin korkusuyla sağ salim evime vardım Allah'a şükür..
Ah be kardeşim
Bu forumda gezi geyik topiklerine bakacağına motosiklet eğitimi ve dersleri topiğine baksaydın bak neler öğrenecektin.
Neyse şansın da yardımı ile paçayı sıyırmışsın.

Ybr de ki yuvarlak farın faydalarından biride özellikle gece sürüşünde hiçte uygun olmayan aydımlatması vardır.
Biliyorum sende diğerleri gibi sırf görüntüsü için yuvarlak far istedin kullanıyorsun.Hiç 35/35 W farla 100/75 W far aynı aydınlatmayı sağlar mı.

Demişsin ki hazırlıksız yakalandım.
Çok komik:D
Hava ya hiç mi bakmadın motora binmeden önce gündüz.
Hiç mi TV de hava tahminleri izlemedin.
Hep diyorum motosiklet kullanmak çok basit bir eylem değildir diye.
Motosikleti bilinçli kullananlar hava tahmin raporlarına bakar sürekli.Kısa yol bile olsa illa ki bakar ona göre yola çıkar.

Motosiklet eğitimleri başlıklı topikte yağışlı havada sürüş hakkında yazılar var.
Ama ne hikmetse derslerin bulunduğu topik reytingleri yerlerde sürünüyor ama gezi geyik topikleri tavan yapmış durumda.

Bilinçli sürücüler yağışlı ve üstlik gece sürüşlerini yapmazlar.Çok elzem ise ilk yağışın hızlanmasını ve asfaltın iyice yıkanmasını bekler.Sağanak yağış hızlı ise yola çıkmaz bekler.Hafiflediğinde normalde gittiği vitesten bir düşük vitesle yoluna devam eder.Hatta kendini tehlikeye atmamak için gerekirse 2 vites aşağıda gider.
Ama yeni sürücüler de bu sefer motorun bağırmasından korkar.Bırak motor bağırsın bir şey olmaz korkma.Ama senin bağırman çok şey ifade eder işte ondan kork kardeşim.

Lastiğin kayma sebebi kesinlikle uygun vites ve hızda olmadığından kaynaklanıyor.Uygun konumda uygun vites te ve uygun hızda olmadığın için ve hava nedeniyle eve işyerine bir an önce varma isteğinden sabırsızlığından dolayı önce kendi hayatını canını sonra diğerlerinin hayatlarını riske atıp verdin gazı.
İşte burda da motosikleti kullanmak çok basit bir eylem değildir sözünün gerçekliği ortaya çıkıyor.
Motosiklet kullanmak kuru hava da ver gazı demekle olmadığını anlamak için başınıza illa ki bir musibet gelmesi lazım yoksa sen dahil büyük çoğunluk bunu anlamanızın mümkünü yok.Ben ve bir kaç arkadaşım burada bin defa milyar defa nasihat etsek anlatsak mümkün değil başınıza bir şey gelmeden veya eğitim almadan anlamanız.

Gözleriniz kartal kadar keskin mi kara vizör kullanıp hayatınızı sürüşünüzü riske atıyorsunuz.Söylermisin bana neden kara cam kullanıyorsun.
İşlevinin ne olduğunu biliyormusun.
Üstelik gece ve karanlık cam.Resmen ölüme davetiye.Neyse şansın varmış
Gece karanlık camla sürüş olmaz.Çok karizmatik olursun ama ölünce bunun bir anlamı yok.Gereksiz risklerden kaçının.Yanında yeden şeffaf vizör bulundurun.Bulundurma imkanın yoksa şeffaf kullan ozaman.

Neden kot pantolonla motosiklet kullanmakta hala ısrarlısın.
Evde yedek bacak ayak var mı.
Neden motosiklet çizmesi yerine normal ayakkabı ile motosiklet kullanmakta ısrarlısın.
Evde yedek ayak var mı.


Yağışlı havada sen Bursa'dan Mudanya 25 km yol gittin ve korktun ve bu hava şartlarında motosiklet sürmenin riskli olduğunu söylüyorsun.bende aksini söylüyorum ki;
6 Haziran 2010 tarihinde Bursa'da yapılan OMM RoadCraft eğitimleri kuvvetli sağanak altında KeLes yolundan Tunçbilek ordan domaniç ordan inegöl olarak 290 km şeklinde yaptık çok da keyf aldık.

Demek neymiş;
Motosiklet kullanmak çok kolay bir eylem değildir.
neyin ne olduğunu ne olmadığını bilmeden bu eylemi yapmaya kalkmayacaksın.
Ama biz eğitim alın dediğimiz de bin mazeret çıkıyor ortaya yada eğitime vereceğim para ile depoma daha fazla benzin koyarım deneme yanılma ile öğrenirim bila bila ları çıkıyor ortaya.
İşte eğitimlerde bunları öğreniyorsunuz.
Ama ille de başınıza bir musibet gelecek canınız yanacak yada ciddi tırsacaksınız ondan sonra eğitime geleceksiniz.

Bu laflarım mesajım sadece sana değil genele dir.Sen üstüne alınma ama hepsi çok acı gerçeklerdir.

Lastiklerin havalarını en son ne zaman kontrol ettin.Latiklerin kaç bin km dir veya kaç yıldır kullanımda.Amortisörlerin ve zincir dişlilerin ne durumda.
Bunların hepsi senin için çok önemli şeyler.Bütün bunlar ve senin ruh halin mental durumun bu sürüşte çok önemli.
Sen uzunları açık olanlara bakacağına önce kendine bak sen neyi neden yanlış yaptığına bak.
Önce sen suçlusun bırak başkalarını suçlamayı.
Sen ne kadar doğrusun ki karşı tarafta hata arıyorsun.
Ne demiş atalarımız
Çuvaldızı kendine iğneyi karşında kine batıracaksın.

Bütün bunların ışığında
son söz
Eğitim eğitim eğitim.
Eğitim olunca bilinç te oluyor.tecrübe ile sabittir.
Eğitim olmazsa biliçte olamıyor buda tecrübe ile sabittir.Kimse aksini söylemesin.
 

Goktug Uguz

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesajlar
1.564
Beğeniler
747
Yer
İstanbul - Bahçeşehir
#3
Lastik havası düzgün değil.
Kot pantolon giyilmiş.
Gece görüş 0
Hazırlıksız yakalanılmış.(Olmaması gereken bir olay)

Şans torbanız dibe vurmuş. Bir dahakine can torbanızdan yersiniz ve havada top tutunca can kazanma şansınız da yok!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#4
Lastik havası düzgün değil.
Kot pantolon giyilmiş.
Gece görüş 0
Hazırlıksız yakalanılmış.(Olmaması gereken bir olay)

Şans torbanız dibe vurmuş. Bir dahakine can torbanızdan yersiniz ve havada top tutunca can kazanma şansınız da yok!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Göktuğ süppersin yaw sabah sabah kırıldık burda.:D:D
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#5
Valla ne derseniz haklısınız gençlik ateşi başıma vurmuş olcak ki sağanak yağışta kenara geçipte dinmesini beklemek gelmedi :) Tecrübe kazanmış oldum birdahakine söylediklerinizi uygulama şansı yakalayacam Teşekkürler
 

Goktug Uguz

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2009
Mesajlar
1.564
Beğeniler
747
Yer
İstanbul - Bahçeşehir
#6
Eh abi hocalarımız her zaman ne diyor.

"Bir insan motosikleti alırken 2 adet de torba verilir. Bunlardan biri şans torbasıdır ve ağzına kadar doludur, diğeri ise tecrübe torbasıdır bu da bomboştur. Amacımız tecrübe torbasını doldurmaya çalışmaktır ama burda ki en önemli püf nokta şans torbasını da eksiltmeden doldurabilmektir. "

Bu arkadaşımızın şans torbası dibe vurmuş sizin anlayacağınız
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#7
Eh abi hocalarımız her zaman ne diyor.

"Bir insan motosikleti alırken 2 adet de torba verilir. Bunlardan biri şans torbasıdır ve ağzına kadar doludur, diğeri ise tecrübe torbasıdır bu da bomboştur. Amacımız tecrübe torbasını doldurmaya çalışmaktır ama burda ki en önemli püf nokta şans torbasını da eksiltmeden doldurabilmektir. "

Bu arkadaşımızın şans torbası dibe vurmuş sizin anlayacağınız
Bu kardeş motoru 2.el aldı ya ona torbalardan birini eksik vermişler :D
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#11
şans torbasınında çok küçük oldugunu kabul edersek,tecrübeye yeter olmaz diyorum,tecrübe kazanmakda illada kaza yapmak yada hata yapmak anlamına gelmez, bu forumda bize sunulmuş bilgileri ögrenmek içimize sindirmek bile bize tecrübe kazandıracak hatalardan ve kazalardan koruyacaktır,söyle bişeyde varki hayatta, bir nusubet bin nasihatten iyidir,tabi motosikletin nusubeti sonumuzu getirmezse


not:ahmet kardeşimizede tesekkür ediyorum, çünkü bu yasadıkları bazı arkadaşlarımıza tecrübe olacak
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
#12
şenol hocanı faydalı bilgileri ve ban teline dokunan sözleri için tebrik ediyorum çok güzel anlatmış olayı ama arkadaşımın yagmura yakalanmasını sansızlık olarak kabul ediyorum ama vizörünün siyah olması ve geceyola çıkması bence çokbüyükbir risk veyanlış davranış olmuş ama şanstorbası ful sanırım
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#13
şenol hocanı faydalı bilgileri ve ban teline dokunan sözleri için tebrik ediyorum çok güzel anlatmış olayı ama arkadaşımın yagmura yakalanmasını sansızlık olarak kabul ediyorum ama vizörünün siyah olması ve geceyola çıkması bence çokbüyükbir risk veyanlış davranış olmuş ama şanstorbası ful sanırım
Şansızlık değil tecrübe eksikliği.Bursa'dan yola çıktığı gün hava hep kapalı idi.Ve Bursa'ya yağmur Mudanya tarafından gelir.
Mudanya tarafında hava kapalı ise her an için yağmur riski hep vardır.Bunun bilinci ile hareket etmek durumunda idi.
Ayrıca mesajımda da belirttiğim gibi hava tahminlere bakmayı alışkanlık haline getirecek.
Bakınız ben yola çıkmak üzereydim.Gideceğim güzergahta hava sağanak yağışlı olması hasabiyle çıkışımı erteledim.

Kardeşim bile bile lades demiş.Hava zaten kapalı birde gece karanlığında yol işte diğer ladeslik olay.
Burda ben açıkça ifade edebilirim ki.
Kardeşim şunu demiştir.ne olacak canım.Yağmura yakalanırsam zaten eve gidiyorum ıslansamda sorun olmaz.Bu haleti ruhiye ile yola çıkıp yağmura da yakalanınca verdi gazı yeni başlayan yağış asfaltı kaygan hale getirdi birde gerekli kontrolleri yapmadığı için daha fazla risk alarak sürüşe ısrar etti ve bunları yaşadı.
Şimdi ne zaman yağışlı havaya denk gelse bu anı yaşayacak yeniden.Bilinç altına bu yerleşti artık ve atması da çok zor.
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#14
Eh abi hocalarımız her zaman ne diyor.

"Bir insan motosikleti alırken 2 adet de torba verilir. Bunlardan biri şans torbasıdır ve ağzına kadar doludur, diğeri ise tecrübe torbasıdır bu da bomboştur. Amacımız tecrübe torbasını doldurmaya çalışmaktır ama burda ki en önemli püf nokta şans torbasını da eksiltmeden doldurabilmektir. "

Bu arkadaşımızın şans torbası dibe vurmuş sizin anlayacağınız
bana 2 adet torba yerine kondom verdiler aklımın doğrultusunda değil onun doğrultusunda gittiğimden olsa gerek verdim gazı :D
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#15
şans torbasınında çok küçük oldugunu kabul edersek,tecrübeye yeter olmaz diyorum,tecrübe kazanmakda illada kaza yapmak yada hata yapmak anlamına gelmez, bu forumda bize sunulmuş bilgileri ögrenmek içimize sindirmek bile bize tecrübe kazandıracak hatalardan ve kazalardan koruyacaktır,söyle bişeyde varki hayatta, bir nusubet bin nasihatten iyidir,tabi motosikletin nusubeti sonumuzu getirmezse


not:ahmet kardeşimizede tesekkür ediyorum, çünkü bu yasadıkları bazı arkadaşlarımıza tecrübe olacak
size çok teşekkür ediyorum ben bu amaçla zaten paylaşmak istedim hatalı olduğumun yüzde 100 farkındaydım ve paylaşmak istedim umarım benim yaptığım şekilde kimse yapmaz
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#16
Şansızlık değil tecrübe eksikliği.Bursa'dan yola çıktığı gün hava hep kapalı idi.Ve Bursa'ya yağmur Mudanya tarafından gelir.
Mudanya tarafında hava kapalı ise her an için yağmur riski hep vardır.Bunun bilinci ile hareket etmek durumunda idi.
Ayrıca mesajımda da belirttiğim gibi hava tahminlere bakmayı alışkanlık haline getirecek.
Bakınız ben yola çıkmak üzereydim.Gideceğim güzergahta hava sağanak yağışlı olması hasabiyle çıkışımı erteledim.

Kardeşim bile bile lades demiş.Hava zaten kapalı birde gece karanlığında yol işte diğer ladeslik olay.
Burda ben açıkça ifade edebilirim ki.
Kardeşim şunu demiştir.ne olacak canım.Yağmura yakalanırsam zaten eve gidiyorum ıslansamda sorun olmaz.Bu haleti ruhiye ile yola çıkıp yağmura da yakalanınca verdi gazı yeni başlayan yağış asfaltı kaygan hale getirdi birde gerekli kontrolleri yapmadığı için daha fazla risk alarak sürüşe ısrar etti ve bunları yaşadı.
Şimdi ne zaman yağışlı havaya denk gelse bu anı yaşayacak yeniden.Bilinç altına bu yerleşti artık ve atması da çok zor.
Hava kapalıydı fakat verdiğim bir söz vardı ve hayatta yapabildiğim en iyi şey verdiğim bir sözü tutmaktır hocam :)
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#17
Hava kapalıydı fakat verdiğim bir söz vardı ve hayatta yapabildiğim en iyi şey verdiğim bir sözü tutmaktır hocam :)
Peki
Bizde de bir söz vardır
Motosiklet ile hedefe ne zaman gideceğin değildir aslolan hedefe nasıl varacağındır.
Bırak geç kaldın desinler ama geçmiş olsun veya iyi adamdı demesinler.
tercih senin bana göre hava hoş.
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#18
Islandığınızda zamanın geçmesini istiyorsanız yüksek sesle şarkı söyleyin kaskın içinde.. Sesimin güzel olduğunu kaskımın yankısından farkettim çok yanık bi sesim var :D
 

huseyin.sait.61

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesajlar
1.155
Beğeniler
423
#19
Hava kapalıydı fakat verdiğim bir söz vardı ve hayatta yapabildiğim en iyi şey verdiğim bir sözü tutmaktır hocam :)
hepzanında gelirdi çok dakikti demelerindense zaten bunu diyebilen insan şunuda der ahmet kadresim geç kaldıguına göre mutlakja çok önemlive gerekli hatta hayati bir sebebi vardır demeleri bence daha ii
 

DEMİRAT

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2009
Mesajlar
1.399
Beğeniler
369
#20
hepzanında gelirdi çok dakikti demelerindense zaten bunu diyebilen insan şunuda der ahmet kadresim geç kaldıguına göre mutlakja çok önemlive gerekli hatta hayati bir sebebi vardır demeleri bence daha ii

hüseyin samimiyetle soruyorumda klavyenmi bozuk yoksa yazarken dikatlimi yazmıyorsun yazıları, kelimelerin çogunu yanlış yazıyorsun ve cogu yazındada bu yanlışlıklar var
 
Yukarı