Yamaha XT 660 Z Tenere Yeni 2008

Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#1
www.beldeyama.com.tr/www/urunler/images/277


Motor tipiTek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı
Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik660 cc
100 X 84 mm
10:01
NA
NA
Kuru karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
5 vites
ZincirliŞase Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastikTeleskopik çatal
Maşa
210 mm.
200 mm.
Çift disk, f 298 mm.
Tek disk, f 245 mm.
90/90R-21
130/80R-17 Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
İki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi2.246 x 865 x 1.477 mm.
895 mm.
1.505 mm.
245 mm.
183 kg
22 litre
2.9 litre

ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR
Tenere adı, orijinal modelin 1980’lerin başlarında lanse edilmesinden bu yana Yamaha’nın çift amaçlı macera-spor modelleri ile özdeşleşti. Yamaha’nın çok başarılı ve Dakar yarışlarını kazanan seri üretim motosikletlerinden geliştirilen orijinal Tenere modelleri, 1980’ler ve 1990’larda çok büyük bir sadık hayranlar kitlesi edindi.
Hem yolda hem de arazide dayanıklılık ve sağlamlık açılarından benzersiz şöhreti, uzun yolculuklar için yüksek konforu ve zor arazi koşullarında kolay kullanımı, bu motosikletin Yamaha’nın Avrupa’da en çok satan modellerinden biri olmasına yol açtı.
Bu modellerin ‘istediğiniz yere gidin, istediğiniz şeyi yapın’ şöhreti öylesine büyüdü ki dünyayı dolaşan sayısız gezginin en çok tercih ettiği model oldu; öyle ki orijinal Tenere’nin ve ardıllarının tüm diğer marka tek silindirli motosikletlere kıyasla dünyanı en çok dolaşma rekorunu bu güne dek elinde tuttuğu tahmin edilmektedir. Orijinal Tenere aynı zamanda maceraperestlerin bir numaralı seçimidir, her türlü ortamda iyi performans gösteren dayanıklı, güvenilir ve şık bir çok amaçlı motosiklet arayan sürücülerin gözdesidir.
YEPYENİ XT660Z TENERE
Dayanıklı, güvenilir, her yere gidebilen büyük tek silindirli motosiklet
Yamaha 2008 model yepyeni XT660Z Tenere’yi piyasaya sunuyor, böylece yeni kuşak macera severlere yeni bir olasılıklar dünyasını araştırma fırsatı veriyor. Orijinal modelin ‘her yere gitme’ tasarım felsefesine sadık kalınıyor.
TENERE 660’IN MOTORU
Yamaha: büyük tek silindirli motosikletlerde lider ve uzman
Yamaha, tüm diğer büyük üreticiler arasında dayanıklı, güvenilir ve büyük kapasiteli 4 zamanlı tek silindirli motorları tasarlamakta en tecrübeli firmadır. Ünlü Dakar Rallisi, 1970’lerde orijinal XT500 modelinden esinlenilerek düzenlenmişti; Yamaha o dönemden bu yana tek silindirli büyük motosiklet tasarımında liderliğini korumaktadır.
Yüksek torklu 660 cc su soğutmalı motor
Yeni XT660Z Tenere, düşük ve orta tork aralıklarında yüksek güç vermek için tasarlanan 660 cc, su soğutmalı, 4 zamanlı ve tek silindirli SOHC motor içermektedir. Bu güçlü motor, Tenere 660’ın şehir içinde kullanımdan otoyolda ve arazide kullanıma kadar geniş bir yelpazede güçlü performans göstermesini sağlamaktadır.
4 supaplı ve yakıt enjeksiyonlu motor
Yüksek verimli 4 supaplı silindir başlığı ve 10:1 sıkıştırma oranı içeren ve çap x strok ebatları 100mm x 84mm olan yeni ve yakıt enjeksiyonlu Tenere motoru, arazide ve düz yolda hızlanma için mükemmel gaz denetimi sağlamaktadır.
5 vitesli şanzıman
Kolayca geçen 5 vitesli şanzıman, motosikletin düşük ve orta tork aralıklarında tork kuvvetini optimize etmek için özenle seçilen dişli oranları ile tasarlanmıştır; yanı sıra 2,9 litre şanzıman yağı kapasitesi sayesinde motorun en zor koşullar altında bile verimli çalışması sağlanmaktadır.

XT660Z Tenere’nin Teknik Özellikleri
Motor

TENERE 660’IN ŞASİSİ
Dayanıklı ve çift amaçlı gövde
XT660Z Tenere, dayanıklı ve ‘her yere gitme’ özelliği ile tek silindirli büyük motoru mükemmel şekilde tamamlayan yepyeni bir şasi içermektedir. Bu hem çok sağlam hem de hafif olan yeni çift kızaklı şasi, kompakt ve küçüktür, yolda ve arazide kullanım sırasında gücü ve sağlamlığı üstün sürüş özellikleri ile optimum şekilde birleştirmek için tasarlanmıştır.
Uzun mesafeli süspansiyon, alüminyum hareketli kol
Sürücü ve yolcu için yüksek konfor ve farklı arazi koşullarında sürüş kolaylığı sağlamak amacıyla yeni Tenere’de uzun mesafeli çatallar bulunmaktadır, böylece ön tekerlek hareketi 210 mm olmaktadır.
Bu dayanıklı ön süspansiyon, hafif bir alüminyum hareketli kol ile tamamlanmaktadır, böylece yaylanmayan ağırlık azaltılarak arka süspansiyonun performansı arttırılmaktadır ve engebeleri rahatça aşmak için 200 mm arka tekerlek hareketi elde edilmektedir.
Süspansiyon mesafesinin hem önde hem de arkada bu kadar büyük olması sayesinde Tenere hem her türlü koşulda çok konforlu hale gelmektedir, hem de bakımsız asfalt yollarda ve arazilerde üstün sürüş özellikleri elde edilmektedir.
Büyük kapasiteli benzin deposu
Bu motosikleti uzun mesafeli yolculuklar için özellikle uygun hale getirmek için büyük bir 22 litre hacimli benzin deposu bulunmaktadır ve harika güzellikte tasarlanan siperlik ile kusursuz şekilde birleşmektedir. Bu benzin deposu, büyük kapasitesine rağmen sürücü koltuğunun altına uzatılarak genişliği ve yüksekliği minimumda tutulmuştur, böylece ağırlık merkezileştirilerek dengeli sürüş karakteristiği avantajını getirmiştir.
Rüzgara dayanıklı siperlik
Tenere dik sürüş pozisyonu ve uzun çiftli koltuğu sayesinde ister evden işe gitmek, isterse dünya turuna çıkmak olsun tüm yolculukları çok konforlu hale getirmektedir. Sürücünün uzun mesafeli yolculuklarda yorulmasını azaltmak için bu yeni ve dayanıklı modelde şık bir siperlik ve uzun bir cam bulunmaktadır, böylece vücudun üst bölümünün rüzgar alması önlenmektedir.
Yeni çift ampullü far, dikey yerleştirilmiş kısa ve uzun huzmeleri ile özgün bir görünüş kazandırmaktadır. Bu ‘üstte ve altta’ far tasarımı, hem kuvvetli bir huzme vermektedir, hem de siperliğin ön genişliğini en aza indirerek aerodinamik özellikleri geliştirmektedir.
Çift 298mm ön disk frenler
Yeni Tenere, fren güvenliği sağlamak için 2 kumpas ile sıkıştırılan çiftli 298 mm disk frenler içermektedir. Bu üstün özellikli fren sistemi, hem güçlü ve denetlenebilir frenleme, hem de güven duygusu kazandırmaktadır.
Gövde ve motor koruyucuları
Kendi sınıfındaki en üstün ‘her yere gitme’ özelliğine sahip XT660Z Tenere, zor arazi koşullarında yolculuğa hazırdır; en zor koşullarla başa çıkabilmesi için yeni modelde çok sayıda ve hafif koruyucu bulunmaktadır.
Siperliğin her iki yanında bulunan sağlam koruyucular, kaza halinde hasar görmesini önlemektedir; ayrıca motorda silindirin her iki yanında hafif koruyucular bulunmaktadır. Arazide kullanım sırasında hasar görmemesi için de motor bloğu kompakt koruyucularla donatılmıştır. Bu koruyucular, hasar görmeleri halinde kolayca değiştirilebilir, böylece motosikletin her zaman en iyi durumda olması sağlanır.
Çok sayıda üstün kaliteli aksesuar
Yamaha, yeni Tenere için ayrıca çok sayıda yeni aksesuarlar hazırladı, böylece sürücüler motosikletin teknik özelliklerini kendi isteklerine göre düzenleyebiliyor.
Daha çok bagaj taşımak isteyen sürücüler, orijinal Yamaya side case, top case ve tank pad alma seçeneğine sahip.
Maceralı yolculukları sırasında ek koruma önlemleri almak isteyen sürücüler için elcik koruyucuları, motor koruyucuları ve karter koruyucusu seçenekleri mevcut, yanı sıra elleri sıcak tutan ve arazide kullanım sırasında çalıları ve dalları uzak tutan el koruyucu satın alınabilir.
İsteğe bağlı bir orta ayak, uzun yolculuklarda lastik değiştirmek için tekerleği çıkarma işlerini kolaylaştırıyor; fermuarların ve kemer tokalarının depoyu çizmesini önlemek için tank pad satın alınabilir.
Son olarak, yeni Tenere’lerinin egzosunu güçlendirmek isteyen sürücüler, geçmeli tip Akrapovic egzos satın alabilir.

YENİ XT660Z TENERE


Dayanıklı, şık ve pratik çok amaçlı motosiklet
Orijinal Yamaha Tenere’nin kazandığı büyük başarının sırrı, şık bir stil karışımını, kullanım kolaylığını ve uygun fiyatı bir arada sunmasıdır; bu özelliklerin tümü yeni modelde de bulunmaktadır. Yamaha her zaman müşterilerine en çok çeşitlerde benzersiz ve heyecan verici motosikletler sunma ilkesini uygulamıştır; yeni XT660Z Tenere bu yelpazeyi tamamlamakta ve genişletmektedir.
 

Hakan Karael

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ocak 2008
Mesajlar
2.946
Beğeniler
1.297
Yaş
47
Yer
İstanbul
#3
güzel ve hoş dizaynı olan bir motor size süpriz yapabilirim arkadaşlar heran !!! ;)
 
Kayıt
8 Nisan 2009
Mesajlar
253
Beğeniler
85
Yaş
52
Yer
İstanbul/Bostancı
#4
Paylaşım için teşekkürler Ulaş.Yalnız,teknik veriler v.s eksik alıntıda
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yaş
47
Yer
ankara
#5
Engine type Liquid-cooled, 4-stroke, 4-valve, single cylinder, SOHC
Displacement 660 cc
Bore x stroke 100.0 x 84.0 mm
Compression ratio 10.0:1
Maximum power -
Maximum torque -
Lubrication system Wet sump
Fuel System Fuel injection
Clutch type Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system TCI
Starter system Electric
Transmission system Constant mesh, 5 speed
Final transmission Chain
Fuel tank capacity 22 L
Oil tank capacity 2.9 L


Chassis -
Chassis: Steel tube diamond shaped
Front suspension system Telescopic forks
Front travel 210 mm
Rear suspension system Swingarm (monocross)
Rear travel 200 mm
Front brake Double disc, Ø 298 mm
Rear brake Single disc, Ø 245 mm
Front tyre 90/90-21 M/C
Rear tyre 130/80-17 M/C


Dimensions -
Length 2,246 mm
Width 865 mm
Height 1,477 mm
Seat height 895 mm
Wheel base 1,505 mm
Minimum ground clearance 245 mm
Dry weight 183 kg
 
Yukarı Alt