yangın söndürme tüpü

Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#2
Değerli Abicim,

Aslında olması da gerekiyor. Sağolsun mühendisler öyle bir dizayn yapıyorlar ki bırak yangın tüpünü koymayı kilit bile koyamadığımız motosikletler var. Hatta ruhsatı bile koyamadığımız modeller var.

Yapılacak en güzel şey Biz forum olarak müsait olan motosikletlerimize koymak olur diye düşünüyorum.

Aslında firmalar özel aparatlar yaparak satışı yapılan bütün motosiketlere koymaları gerekiyor.
 

A.HAMDİ

Organizatör
Kayıt
9 Mart 2008
Mesajlar
1.106
Beğeniler
472
Yaş
66
Yer
SİNOP-ANKARA
#3
bencede en olmadık yerlerde, dağ başlarında,
ıssız yerlerde gezen birçok arkadaşımız var ve genelde yanlız
seyehat ediyorlar,
oldukça gerekli bir gereç diye düşünüyorum
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#4
@ulas

Abicim alın birer Maxi scooter ve kurtulun bu dertlerden,değil yangın tüpünü,herşeyinizi koyacak yer var...:);)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#5
Aslında olması gereken bir malzeme. Örneğin ilkyardım çantasıda motosiklet için önemli ancak zorunlu değil. Tabi ulaş kardeşimizin dediği gibi yer sıkıntısı olan motosikletlerde var. örneğin bir racingde sıkıntı olur ama metin ulucan arkadaşımızın dediği gibi bir scooterda yer bolca var. Ayrıca bu tüpler genelde kuru kimyevi tozludur ve bu tozlar basınç sağlayan gazlarla hareket eder. yani tüp sürekli basınç altındadır. dışarı bir yere koyulması durumunda herhangi bir kaza anında nasıl davranacağınıda bilmek lazım. sonuçta sacdan bir tüp ve içinde basınç var. Tabi güvenlik önlemleri çok önemli ancak birde bize düşen görevler var. mesela yangın için konuşursak yangın söndürücü son çaredir ve genelde araç yangınlarında küçük tüplerin bir işe yaramadığıda gerçektir. tabi bir motosiklet için 1 litrelik bir tüp yeterli olabilir belki ancak en önemlisi yangına neden olacak sorunları bertaraf etmektir. Bunlar nedir? Araç uangını genelleme yaparsak üç nedenden çıkar

-Elektrik sistemindeki arızalar yanlış onarım, eklemeler vs...
-Yakıt sistemi arızaları ve yakıtı ateşleyecek nedenler
-Fren sistemleri..

Fren sistemi yangınları genelde kamyon tır ve otobüslerde olur. Motosiklette pek karşımıza çıkmaz Ancak elektrik sistemi ve yakıt sistemi en önemli nedendir. Bu sebeple elektrik aksamı belirli periyotlarla kontrol edilmelidir. Sigotalar patlamışsa yenisi ve aynı amperdeki ile değiştirilmelidir kesinlikle tel veya sigara jelatini sarılmamalıdır. Eklenecek bir elektrikli donanım varsa bu uzman kişilerce tekniğe uygun montelenmelidir. Yakıt sisteminde ise depo havalandırmasının ve depo kapağı açıkken yakınında ateş yakılmaması ve sigara içilmemesi gerekir. eğer bir yakıt kaçağı varsa yada yakıt kokusu arıza en kısa zamanda giderilmelidir.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#6
F1 Arabalarındaki gibi bir sistem de yapılabilir. Kaza anında kendiliğinden devreye giren söndürme sistemi gibi
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#7
@ulas

O sistemi grup a yarış araçlarına kuruyorduk zorunlu olarak. Avantajı herhangi bir yangın durumunda pilot veya co-pilotun müdahalesiyle içeriden yada dışarıdan kumanda edilerek kabin içine motora ve yakıt deposuna kimyasal püskürtüyor. Ancak bu sistemdede marş motoruna giden ana kabloda bir şase durumunda çalışmama gözlenebiliyordu. Bu sorun çözüldü. Ancak motosikletlerde standartta sunacaklarını sanmam. nedeni ise maliyetlerdir.örneğin Bir vasıta fabrikasının bir araçtan 10 ytl lik bir sistemi çıkarması bizim için ayıplanır. milyarlar alıyorlarda bu neden yok diye şikayet ederiz ancak birde fabrika tarafından bakarsanız o yıl 100.000 adet araç üretilirse 10 ytl den 1.000.000 ytl az maliyete gelir. Bu sebeple seri üretimde zor ancak sonradan kişinin isteğine göre uygulanabilir. Tabi yeterli yer olması lazım...
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#8
@Emrah.Saka

Siz bu konuda bayağı bir bilgilisiniz. Tebrik ederim.. Sizin bu bilgilerinizden yararlanmak isteriz
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#9
Arkadaşlar motorsiklet okadar kolay kolay yanacak birşey değildir,o yüzden yangın tüpü de yok,bunun mühendisler ile alakası yok,öyle bir tehlike olsaydı mühendisler kesin bir yer bulurlardı,neticede motorları tasarlayan mühendisler hepimizden daha iyi bilirler bu işi diye düşünüyorum,ayrıca motorlar piyasaya çıkmadan birsürü güvenlik testinden geçmek zorundalar...İlk yardım çantası bence her motorda bulunması gereken bir şeydir,insanın başına yolda herşey gelebilir çünki...;)
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#11
Metin Abi çözümü bulmuş :) Alın bir scooter olsun bitsin ;)
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.272
Yaş
42
Yer
Kadıköy/İstanbul
#13
Metin abi alemsin :) Her yere de yapıştırıyorsun ya scooteri helal olsun sana ne diyelim
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#14
@ulas

Ulaşcım ben yapıştırmıyorum,kendisi yapışıyor mecburen meret...:) Ama ne diyeyim kardeşim,scooter her derde deva,herkese lazım...:)
 

Emrah.Saka

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ekim 2008
Mesajlar
465
Beğeniler
522
Yaş
34
Yer
Ankara
#15
@ulas

estafurullah ulaş kardeşim. sadece bildiğim işyeki tecrübelerimi söylüyorum. Ne zaman bir şey lazım olursa yardımcı olmaya çalışırım tüm foruma...

metin.ulucan

Arkadaşım çok doğru söylüyorsun bir vasıta piyasaya çıkmadan bir çok testten geçmekte. Zaten bu tarz bir yangın olayını bertaraf etmek için her türlü güvenlik sistemi alınmıştır. Ancak yangının yukarıdada saydığım gibi bir kaç sebebi var. elektrik aksamı için bir çok güvenlik önlemi alınıyor ancak yinede yaşa bağlı olarak lastik kılıflar çürüyebiliyor. bunların kontrolünde fayda var. gerçi bununda önlemleri araban daha detaylı olarak motosiklette var ancak yinede kontrol şart. Bir diğeri ise ek elektrikle çalışan bir sistem bağlanıyorsa yada bir tamirat yapılıyorsa bununbelirli kriterlere göre yapılmasıdır. bu dediklerim tam olursa dahi aslında yangın tehlikesi mevcut ne yazıkki. Bir otomotiv fabrikasında iş ve işçi güvenliği üzerine bir seminere katılmıştım. Burada bir video izlettiler. Videoda bir bayan yakıt almak için benzinliğe giriyor ve deposuna tabancayı takıp yakıt alıyor. bu arada tabancaya bakarken elinde oluşan eletrik yüzünden araç alev alıyor. Hiç aklımıza gelmeyecek bir şey ancak oluyor. Bu gibi nedenler için aslında taşınması faydalı ancak dediğim gibi yer sorunu olabiliyor.
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#16
@Emrah.Saka

Sonuna kadar haklısın Emrah kardeşim...Herzaman tedbirli ve dikkatli olmakta fayda var,hele motorsiklet kullananlar,çünki motorsikletin pardonu yok maalesef...
 

Recep Varlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesajlar
2.779
Beğeniler
1.438
Yaş
45
Yer
İstanbul-Bayrampaşa
#17
bencede en minik boyundanda olsa olmalı karşımıza ne çıkacak belli olmaz sadec motorumuzu değil belkide başlamakta olan bir orman yangınını bile önleriz neden olmasın? her motorcunun yedek sigorta lastik köpüğü ilk yardım çantası ve yangın tüpü olmalı diye düşünüyorum
 

SERVET

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2008
Mesajlar
1.786
Beğeniler
604
Yer
İstanbul
#18
yangın tupum yok ama ılk yardım cantam ılk aldıgım gunden berı var motorumda
 

mehmetpolat

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2008
Mesajlar
629
Beğeniler
275
Yaş
34
Yer
atasehir,Istanbul
#19
benim motorda sadece iki parça bez var birde tornavida felan başkada birşey sığmıyor scotermı alsam ne.:)
 

Metin

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
4.039
Beğeniler
1.618
Yer
istanbul
#20
@mehmetpolat

Al ve kurtul bu dertlerden kardeşim,aylık market alışverişini bile yapıp sele altına sığdırırsın...:);)
 
Yukarı Alt