Yanlış motosiklet seçimi

Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#1
Bir çok arkadaşımız motosiklet alırken belli modellere heves ediyor ve yanlış seçim yapıyor. Hatta bazıları motosikleti iyi kullanmadığı halde bile 500 cc üzeri motosiklet alıyorlar.

Kafalarda şu işaret kalıyor. Acaba satıcı bunu bilmiyor mu? Engel olamıyor mu? 100 cc bir motosiklete binmesi gereken sürücüye neden 500 cc bir motosiklet veriliyor.

Motosiklet kullanıcıları gün geçtikçe hızlı bir şekilde artıyor. Buna bağlı olarak da acemi sürücü sayısı da artıyor. Bu acemi sürücülerin büyük bir çoğunluğu yanlış motosiklet tercihi yapıyor veya yaptırılıyor.

Siz siz olun motosiklet seçimi yaparken öncelikle kendi tecrübenizi ölçün.
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
3
Beğeniler
18
#2
sanırım bana çarpıtılmış bi konu bu Ulaş abi :D
hiç motor deneyimim yok, ama ehiliyeti alır almaz direkt yamaha 1000 r1 almak istiyorum..çoğu abim uyarıyo, öncelikle kücük motorlarla deneyim kazan, sonra sonra yüksel diolar, ve sonuna kadar haklılılar =)
ama insanın kücük motorlara hiçbinesi yok, ne biliyim başlarsam bile honda cbr 600f ile filan başlarım daha küçüğü olcağını sanmıyorum..
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#5
motorsiklet tutkusu marka, model tutkusu olamaz, bu bir tarz, yaşam biçimi, özgürlük ve rüzgarı hissetme tutkusudur....
nedense bakıyorum da hiç motorsiklet tecrübesi olmayanlar direk; yok 6oo f, yok hayabusa, yok 1800rrrrr:))
bi gün olsun görmedimki ben de transalp istiyorum ya da pegaso istiyorum diyen!!!!

ben motorsiklet kullanmaya scooter'la başladım sonra arkadaşlarımın mz, java türü motorlarına bindim, 125 cc cross kullandım suzuki dr 650'm oldu şimdi de bmw dakar sahibiyim..

doktor bir arkadaşım var hala kanuni 250 ye biniyor ve motorunuda seviyor, bir başka arkadaşım dünyayı transalp'le gezdi,bir diğerinin xt 250'si var......

iki teker özgürlüktür,motorun gücünü,sesini altın da hissetmektir en iyi motorsiklet kendininkidir, efendi her zaman "odur" zamanla arada bir bağ oluşur onu tanıdıkça daha çok sever, bağlanırsın, hata kabul etmez, geri dönüşü yoktur....

siz siz olun bir kez, bir kez daha düşünün ve unutmayın efendi "odur"....

anladınız siz, anladınız.....;)
 
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
7
Beğeniler
19
#8
sanırım bana çarpıtılmış bi konu bu Ulaş abi :D
hiç motor deneyimim yok, ama ehiliyeti alır almaz direkt yamaha 1000 r1 almak istiyorum..çoğu abim uyarıyo, öncelikle kücük motorlarla deneyim kazan, sonra sonra yüksel diolar, ve sonuna kadar haklılılar =)
ama insanın kücük motorlara hiçbinesi yok, ne biliyim başlarsam bile honda cbr 600f ile filan başlarım daha küçüğü olcağını sanmıyorum..
CBR 600 f ile başlıycaksan ve sonra R1 alıcaksan hiç uğraşma direk R1 al. Çünki cbr 600 f dediğin motor 109 hp ve max sürati 280 civarında olan bir alet. R1 de 183 hp ve max sürati 310 olan bir model. Yani aralarında hemen hemen bir fark yok(özellikle şehir içinde bu farkı hissedemezsin) ama bu bahsettiğim 2 motorda başlangıç için uygun motorlar değil.Başlangıç için en iyisi 250 cc yi geçmemek. Eğer ileride racing kullanmak istiyorsan 2. el bir hyosung gt-r 250 ile başlayabilirsin. 29 hp güç ve 180 km max hız...
 
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesajlar
8
Beğeniler
22
#9
Motorsiklette önemli olan hızlı gitmek değil, durabilmektir. Bence sen önce benim yaptığım gibi Honda'nın motor eğitimlerine bir git katıl. Ben orda 30km süratle ön fireni kitlediydim ve düşüp 5 takla attıydım. Motor istemediğin bir yöne gitmeye başlayınca (mesela viraj alırken veya önünde giden araç ani sola sağa manevra yapınca yada bir çukura girince) gidona sıkıca yapışıp, farkında olmadan gaz açıp 100hp güce hükmedemeyenler çok gördüm. 200 kg ağırlıkta 100hp demek araba için 1tonluk araba da neye denk geliyor sen ona göre hesapla.

Ukalalık yapmak istemiyorum ama gerçek bu. Bu arada ben de 650cc 72hp GV650 var ve bu benim ilk motorum ve şunun şurasında 1000km civarında tecrübesi olan çok yeni bir motorcuyum. Ama ben onu ilk başlarda 150cc gibi kullandım ve hala öyle kullanıyorum. 100km üzerine çıktığımda hissettiğin rüzgar hiç bir şekilde diğer taşıtlara benzemiyor. Sağ elini terbiye etmeyi bilmek gerek.
 
Kayıt
24 Ekim 2007
Mesajlar
55
Beğeniler
28
#11
Benimde motora olan tutkum yeni başladı kendim borusan otoda çalışıyorum ordaki motorlarda bu tutkunun başlamasına en büyük etken (bmw) araştırdım walla 150cc lik bi scooter almaya karar verdim şu an için çok ideal (kendim için söylüyorum) ve trafiğe bayağı alıştım tabi ilerde tercihim chooper tarzı bişi olcak ama biraz daha zaman var bence yani EMRE arkadaşımada diğer üyelerin tavsiye ettiği gibi 150cc lik bi scooter tavsiye ediyorum en azından başlangıç için...
 
Kayıt
31 Ekim 2007
Mesajlar
5
Beğeniler
15
#13
arkadaş emreede motor secimi önemli ben hayatımda degil mobilet 125 liklere binmeden r6 aldım allah var satıcı satmak istemedi ben zorla aldım şimdi 15000 km rede motor sürmeyi bir arkadaş vasıtasıyla ögrendim arkadaşlara danışdım nasıl nerelerde neler yapmam gibi sorular 7500km deyken kalkışı ser bir sekilde geliştirmeye çalışı yordum 10000 devirlerde felan bir gün ışıklarda kalkarken motor elimden kaçdı şahlandı ve arkasından bakdım bayagı bir hasarla atlattım işde ozaman keşke uyarıları dikkate alsaydımda bu kaza başıma gelmeseydi
 
Kayıt
2 Şubat 2008
Mesajlar
5
Beğeniler
12
#16
sanırım bana çarpıtılmış bi konu bu Ulaş abi :D
hiç motor deneyimim yok, ama ehiliyeti alır almaz direkt yamaha 1000 r1 almak istiyorum..çoğu abim uyarıyo, öncelikle kücük motorlarla deneyim kazan, sonra sonra yüksel diolar, ve sonuna kadar haklılılar =)
ama insanın kücük motorlara hiçbinesi yok, ne biliyim başlarsam bile honda cbr 600f ile filan başlarım daha küçüğü olcağını sanmıyorum..
Sevgili kardeşim ben uzun yıllardır motosiklet kullanan biri olarak (yaklaşık 30 yıl) Bahsettiğin abilerinin önerilerine uymanı tavsiye ederim. Büyük hacimli motorların güzelliğine ve cazibesine kapılıp genç yaşta kötü neticeler doğuracak bir yanlışa düşmemeni dilerim. Sen nerden biliyosun diyecek olursan bahsi geçen büyük hacimli motorların istisnasız hepsini kullandım hemde yarış pistinde Japon markalar dışında ducati ve triumph da dahil olmak üzere her marka ve model motorla yarıştım geçen sezon yamaha R1 le şampiyon oldum. Peki sezon dışında motora binmiyormuyum tabiki biniyorum ama bir yarış motoruna değil :) yarışlar dışında caddede scooter kullanıyorum hafta sonlarıda crosa gidiyorum (hatta iki hafta önce "ulaş" kardeşimden bi cros kaskı ve gözlüğü aldım) bu hem formda kalmamı sağlıyor hemde çok eğleniyorum.Bu işe gerçekten gönül verdiysen model marka hacim çok önemli değil sen sen ol basamakları üçer beşer çıkmaktansa emin adımlarla doğru öğrenerek istediğine ulaşmaya çalış göreceksin bu hem daha mantıklı hem daha pratik hem daha güvenli olur. Hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun işi bize uymaz çünkü motor kazasında ölenin cesedi yakışıklı olmaz.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#17
Sevgili kardeşim ben uzun yıllardır motosiklet kullanan biri olarak (yaklaşık 30 yıl) Bahsettiğin abilerinin önerilerine uymanı tavsiye ederim. Büyük hacimli motorların güzelliğine ve cazibesine kapılıp genç yaşta kötü neticeler doğuracak bir yanlışa düşmemeni dilerim. Sen nerden biliyosun diyecek olursan bahsi geçen büyük hacimli motorların istisnasız hepsini kullandım hemde yarış pistinde Japon markalar dışında ducati ve triumph da dahil olmak üzere her marka ve model motorla yarıştım geçen sezon yamaha R1 le şampiyon oldum. Peki sezon dışında motora binmiyormuyum tabiki biniyorum ama bir yarış motoruna değil :) yarışlar dışında caddede scooter kullanıyorum hafta sonlarıda crosa gidiyorum (hatta iki hafta önce "ulaş" kardeşimden bi cros kaskı ve gözlüğü aldım) bu hem formda kalmamı sağlıyor hemde çok eğleniyorum.Bu işe gerçekten gönül verdiysen model marka hacim çok önemli değil sen sen ol basamakları üçer beşer çıkmaktansa emin adımlarla doğru öğrenerek istediğine ulaşmaya çalış göreceksin bu hem daha mantıklı hem daha pratik hem daha güvenli olur. Hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun işi bize uymaz çünkü motor kazasında ölenin cesedi yakışıklı olmaz.
Abicim hoş geldin bu arada... Seni burada görmek çok güzel.. İlerleyen zamanlarda daha çok konuşuruz. Senin gibi bu işin uzmanlarını aramızda görmek çok keyifli
 

Ferhat.Ulucan

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2008
Mesajlar
393
Beğeniler
263
Yer
İstanbul
#18
Ben su anda 100 cc klik honda beat kullanıyorum.
bundan sonraki istegim, daha dogrusu hayallerimi susleyen makina 600 RR
23.000 Km yol yaptım 2 senedir motor kullanıyorum.
Ne dersiniz, 600 RR a geceyimmi ?
 
Kayıt
9 Şubat 2008
Mesajlar
18
Beğeniler
10
Yer
İzmir
#19
Herkesin bakış açısı farklı ama, gençlik gözüyle neyi göüyorsa beyni onu fotoğraf gibi algılıyor ve uygulamaya hemen başlıyor,sonuç başlamadan biten bir yarış gibi,yeni kullanıcıların tecrübe sahibi olanları dinlemesi gerekir diye düşünüyorum.:rolleyes:
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#20
Motosiklete binmek bir oyun gibidir aslında tek hakkınız olan bir oyun

Sonunda Game Over gördüğünüz zaman bir hakkınız daha olmuyor. Bu yüzden motosiklete binmek tecrübe ister tecrübe de yavaş yavaş olur. Emeklemeden yürümeyeceksiniz yürümeden de koşmayacaksınız.
 
Yukarı