ybr 125 mi? cbf 150 mi?

Kayıt
4 Ekim 2009
Mesajlar
7
Beğeniler
0
Yer
Istanbul
#1
Herkese Merhaba,Adım Okan foruma yeni katıldım.Atatürk Havalimanında eğitim görüyorum. Yılbaşında eğitim bitecek ve THY Technic AŞ'de uçak teknisyeni olarak işe başlayacağım.İşe gidip gelmek ve arada birde gezmek için bir motor almayı düşünüyorum.İlk motorum olacak.Chopper-Cruiser hastasıyım.Racing motorlar en ufak ilgimi çekmiyor.Başlangıç için herkesin söylediği iki model var ybr 125 ve cbf 150. Sefaköy Beşyol'da oturuyorum Aydın Üniversitesi'inin olduğu yerde. bu iki motor arasında kaldım sizce hangisini almalıyım? Tip olarak ybr 125 daha çok hoşuma gitti. Yorumlarınız için şimididen teşekkürler
 

Özgür

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesajlar
4.480
Beğeniler
1.303
Yer
Trabzon
#4
MF ailesine hoş geldiniz. ben de ybr kullanıyorum, çok memnunum. cbf150'yi bilmem ama ybr alırsanız pişman olmazsınız.
 
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesajlar
7
Beğeniler
1
Yer
Ayvalık
#5
ybr diyorum neden ybr diyorum

1 kendim kulandığım için ( ben bu motoru istemeyerek almıştım şöyleki ben hyo gt 250 isterken ybr kısmet oldu istemiye istemiye aldım, aldım ama şimdi pişman mıyım ? kesinlikle değilim ve iyikide almışım diyorum )

2 şehir içinde çok kıvrak yerinde bir deyim olursa afacan çocuk gibi abileri trafikte sıkışmışken o aralardan hemen kendini kurtarıyor, ve çokta az benzin yakıyor (karburatörlu olmasına ramen enjeksyon olsa duşunemiyorum bile:) )

3 uzun yolda nasıl derseniz pek uzun yol tecrubem olmadı ama bir gun içerisinde 100-125 km yaptığım zamanlar oldu bu deneyimlere göre uzun yolda nasıl olduğunu yorumlamak dogru olurmu bilmem ama yinede yorumlamak istiyorum. ilk önce şunu söylemeliyim sınırlarını bildikten sonra her motor uzun yol yapar ama kimisi gunde 100 km yapar kimisi 500 km yapar.

ybrnın avantajları ekonomik olması bir depo ile ortalama 400-450 km gitmesi selesinin aslında gayet rahat olması ve titreşimin çok az olması oldukça kıvrak ve cussesini kaldıran yeterli guç ureten bir motora sahip olması, surucu hatalarını kolay affetmesi, dayanıklı oluşu ( ben kendi motorumu hemen hemen her yolda kullandım ve hiçbi zaman beni neden bu yola soktun diye kızmadı ve beni uzmedi bir tek hard enduro yapmadım :D )

eksi yönleri: 125 cc gibi kucuk bir ccde olması yani uygun şartlarda yolda 80-90-100 kmh arası yolculuk ediceğiniz için biraz agrılı olabilir, naked bir yapısı olduğu için ruzgar sorunu var ama raharsız edici değildir ki ruzgardan korkan motorsiklete binmez değil mi ? birde kronik jikle sorunumuz var oda şöyle motor yapısındaki metaryeller çok çabuk soğuyor o yuzdende 6-7 saati aşan beklemelerden sonra çalıştırmak için jikle istiyor ve yakşalış 15-20 dk(mevsimine göre) jikle açık bir şekilde boşta çalışırsa ısınıyor ve verimli suruş salıyor.

Bu motor cidden surmek için yapılmış ve asla ben buraya gitmem- ben bu yolda gitmem demez :)
 
Kayıt
23 Eylül 2009
Mesajlar
71
Beğeniler
5
Yer
ankara
#6
Ben de başlangıç için bu iki modelle ilgileniyorum ve aylardır forumlarda haklarında çok okudum, karşılaştırmaları, analizleri, yorumları okudum durdum.

İkisi arasında fark yok sayılır, teknik anlamda elbette farkları vardır, fakat bizler gibi yeniler için ikise de tam anlamı ile başlangıç amaçlı motorlar ve motor dünyasına girmek, motor kültürünü edinebilmek deneyim kazanmak için tam anlamıyla başlangıç motorlarıdır o yüzden aralarında teknik farklılık aramayın derim ben.

Ne kadar okursanız okuyun sonuçta iki motorun da kullanıcıları çok memnun motorlarından zaten markaları o güveni veriyor.

Karar vermekte teknik farklılık yerine dikkat edilmesi gereken bence ödeme kolaylığı ve yaşadığınız yerdeki servis hizmetleri olmalı.

Mesela tip olarak bende ybr ye daha çok gönül vermiştim tabi forumda ybr kullanıcılarının çokluğu da etkili oluyor. fakat Honda bayisinin eve yakınlığı cbf ye ilgimi daha çok artırdı, daha sonra taksitli ödeme, kredi kartı seçenekleri gibi faktörler yine cbf den yana oy kullandırıyor bana, bu da honda servisinin bir pazarlama başarısı yamahalara göre.

sonuç: karar size ait olmalı, yaşadığınız yere yakın servisin olma durumu, ödeme kolaylığı gibi faktörler asıl önemli olan. Motorlar arasındaki teknik farklılıklar değil.
karar vermeden önce bilinmesi gereken tek şey, cbf 200-300 tl kadar daha pahalı
Bu da biraz daha ybr düşündürtüyor insana.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#7
ybr diyorum neden ybr diyorum

1 kendim kulandığım için ( ben bu motoru istemeyerek almıştım şöyleki ben hyo gt 250 isterken ybr kısmet oldu istemiye istemiye aldım, aldım ama şimdi pişman mıyım ? kesinlikle değilim ve iyikide almışım diyorum )

2 şehir içinde çok kıvrak yerinde bir deyim olursa afacan çocuk gibi abileri trafikte sıkışmışken o aralardan hemen kendini kurtarıyor, ve çokta az benzin yakıyor (karburatörlu olmasına ramen enjeksyon olsa duşunemiyorum bile:) )

3 uzun yolda nasıl derseniz pek uzun yol tecrubem olmadı ama bir gun içerisinde 100-125 km yaptığım zamanlar oldu bu deneyimlere göre uzun yolda nasıl olduğunu yorumlamak dogru olurmu bilmem ama yinede yorumlamak istiyorum. ilk önce şunu söylemeliyim sınırlarını bildikten sonra her motor uzun yol yapar ama kimisi gunde 100 km yapar kimisi 500 km yapar.

ybrnın avantajları ekonomik olması bir depo ile ortalama 400-450 km gitmesi selesinin aslında gayet rahat olması ve titreşimin çok az olması oldukça kıvrak ve cussesini kaldıran yeterli guç ureten bir motora sahip olması, surucu hatalarını kolay affetmesi, dayanıklı oluşu ( ben kendi motorumu hemen hemen her yolda kullandım ve hiçbi zaman beni neden bu yola soktun diye kızmadı ve beni uzmedi bir tek hard enduro yapmadım :D )

eksi yönleri: 125 cc gibi kucuk bir ccde olması yani uygun şartlarda yolda 80-90-100 kmh arası yolculuk ediceğiniz için biraz agrılı olabilir, naked bir yapısı olduğu için ruzgar sorunu var ama raharsız edici değildir ki ruzgardan korkan motorsiklete binmez değil mi ? birde kronik jikle sorunumuz var oda şöyle motor yapısındaki metaryeller çok çabuk soğuyor o yuzdende 6-7 saati aşan beklemelerden sonra çalıştırmak için jikle istiyor ve yakşalış 15-20 dk(mevsimine göre) jikle açık bir şekilde boşta çalışırsa ısınıyor ve verimli suruş salıyor.

Bu motor cidden surmek için yapılmış ve asla ben buraya gitmem- ben bu yolda gitmem demez :)

Eğer sürüş sonrasından ağrılarınız belden yukarıda ise sürüş ve oturuş pozisyonunuzda ciddi sorun vardır.

Ben 2004 model Yamaha Ybr 125 ile ;
Bursa'dan Mardin 1450 km, Bursa'dan Trabzon Uzun Göl 1150 km, Bursa'dan Datça 830 km, Bursa'dan Samsun 780 km yol yaptım ve hiç yorulmadım.80 km hızda yaptığım oldu 130 km hızda.Ne rüzgarla boğuştum nede yoruldum.

Bu kmlerde hangi motosikletle olursa olsun (sukuter değil :) ) yoruluyorsanız sürüş ve otoruş pozisyonunuzda bir sorun vardır.
 
Kayıt
24 Ağustos 2009
Mesajlar
206
Beğeniler
61
Yer
Yalova
#8
Herkese Merhaba,Adım Okan foruma yeni katıldım.Atatürk Havalimanında eğitim görüyorum. Yılbaşında eğitim bitecek ve THY Technic AŞ'de uçak teknisyeni olarak işe başlayacağım.İşe gidip gelmek ve arada birde gezmek için bir motor almayı düşünüyorum.İlk motorum olacak.Chopper-Cruiser hastasıyım.Racing motorlar en ufak ilgimi çekmiyor.Başlangıç için herkesin söylediği iki model var ybr 125 ve cbf 150. Sefaköy Beşyol'da oturuyorum Aydın Üniversitesi'inin olduğu yerde. bu iki motor arasında kaldım sizce hangisini almalıyım? Tip olarak ybr 125 daha çok hoşuma gitti. Yorumlarınız için şimididen teşekkürler
benimde oyum ybr 125 ten yana bende kullandım 1.5 sene ve çok kullanışlı harika bir motor şimdi 500 lük bir makinam var geçiş için ideal bir makina ybr
 
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesajlar
7
Beğeniler
1
Yer
Ayvalık
#10
Eğer sürüş sonrasından ağrılarınız belden yukarıda ise sürüş ve oturuş pozisyonunuzda ciddi sorun vardır.

Ben 2004 model Yamaha Ybr 125 ile ;
Bursa'dan Mardin 1450 km, Bursa'dan Trabzon Uzun Göl 1150 km, Bursa'dan Datça 830 km, Bursa'dan Samsun 780 km yol yaptım ve hiç yorulmadım.80 km hızda yaptığım oldu 130 km hızda.Ne rüzgarla boğuştum nede yoruldum.

Bu kmlerde hangi motosikletle olursa olsun (sukuter değil :) ) yoruluyorsanız sürüş ve otoruş pozisyonunuzda bir sorun vardır.
Senol bey tahminimce yıllardır motorsiklet kullanan birisiniz. Oysaki Okan arkadaşımız ilk motorunu alıcak. Söylemek İstediğim şu, yeni surucuyu hangi motor olursa olsun yorar, nasıl yorar fiziken olmaz ama psikolojik yorar ama yorar eminim hepimiz yaşamışızdır ilk bir kaç binlik km içinde, motora alışana kadar elcikleri sıkarız kollarımızı kasıp gidonu sıkıştırmaya çalışırız ve adeta dizlerimizle depoyu delmeye çabalarız, arkamızdaki araç sollamak istediğinde, siz araç sollamaya mecbur kaldığınız yerlerde, keskin virajlarda, köşe dönuşlerinde ve kırmızı ışıkta illaki stres yaparsınız buda insana yorgunluk verir.

Ve Sn. Hocam sanırım biraz yanlış anlaşıldım özur diliyerek duzeltiyorum: "agrılı olur" demekteki kastım fiziksel eklem kas agrısı değildi. Benim şahsi fikrim ybr125- cbf 150 tarzı evcilleştirilip ufaltılmış naked tipi motorlarda 100kmhdan sonrasına olumlu bakmadığımdan dolayı otoban veya şehirler arası yolda sollama, hızlı akan trafiğe ayakuydurmakta sorun çıkabiliceği için agrılı olur demiştim:) siz 130kmhla gitmek isteyebilirsiniz ve gidebilirsinizde bu sizin insiyatifinize ve tecrube-becerilerinize kalmıştır :) (tek isteğim radara yakalanmayın yeter:D)
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#11
Senol bey tahminimce yıllardır motorsiklet kullanan birisiniz. Oysaki Okan arkadaşımız ilk motorunu alıcak. Söylemek İstediğim şu, yeni surucuyu hangi motor olursa olsun yorar, nasıl yorar fiziken olmaz ama psikolojik yorar ama yorar eminim hepimiz yaşamışızdır ilk bir kaç binlik km içinde, motora alışana kadar elcikleri sıkarız kollarımızı kasıp gidonu sıkıştırmaya çalışırız ve adeta dizlerimizle depoyu delmeye çabalarız, arkamızdaki araç sollamak istediğinde, siz araç sollamaya mecbur kaldığınız yerlerde, keskin virajlarda, köşe dönuşlerinde ve kırmızı ışıkta illaki stres yaparsınız buda insana yorgunluk verir.

Ve Sn. Hocam sanırım biraz yanlış anlaşıldım özur diliyerek duzeltiyorum: "agrılı olur" demekteki kastım fiziksel eklem kas agrısı değildi. Benim şahsi fikrim ybr125- cbf 150 tarzı evcilleştirilip ufaltılmış naked tipi motorlarda 100kmhdan sonrasına olumlu bakmadığımdan dolayı otoban veya şehirler arası yolda sollama, hızlı akan trafiğe ayakuydurmakta sorun çıkabiliceği için agrılı olur demiştim:) siz 130kmhla gitmek isteyebilirsiniz ve gidebilirsinizde bu sizin insiyatifinize ve tecrube-becerilerinize kalmıştır :) (tek isteğim radara yakalanmayın yeter:D)

Altınızdaki aracın ne olduğunu ne olmadığının farkıda olursanız sorunu daha başından çözmüş olursunuz.

Forumlarda mesajlarımı takip ettiyseniz sürekli aynı şeyi yazarım.
Motosiklet kullanmanın %80 i bakıştır.
Bakışınız iyi ise radara yakalanmazsınız.

Öngörülü olursanız ve altınızdaki aracın ne olup ne olmadığının bilincinde olup araç kullanırsanız sorun olmaz.

Arkadaşa sorunun kaynağını sundum.
Ve yine hem bu arkadaşa hemde yeni başilayanalara yazdığım diğer konuda " Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri almaları konusunda.

Kulaktan dolma amca oğlu dayı oğlundan alınan bilgilerle motosiklet kullanırsanız belinizde bileğinizde sırtınızda ağrır.

Bu işin bir bir bilimi var ve bu bilim ışığında çalışırsanız sorun başından çözülür ve sorunsuz yola devam edersiniz.

Psikolojik yorgunluğun önüne geçmenin diğer bir yolu da kulak tıkcaı kullanmaktır.
Ne kadar az ve faydasız ses duyarsanız o kadar daha akıcı ve relax motosiklet kullanırsınız.
Bakınız : http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=2885&highlight=Neden+kulak
 
E

erpolkan

Misafir
#12
bende bir arkadaşa geçiş motoru almak için her iki motoru deneme fırsatım olmuştu. tabii ben enduro kullanıcısı olduğumdan ybr yi daha rahat ve kullanışlı bulmuştum. tabii her kullanıcıya göre bu değişir diye düşünüyorum.
 
Kayıt
9 Haziran 2009
Mesajlar
135
Beğeniler
69
Yer
İzmir
#13
ybr 125 kullanıcısıyım, genellikle şehir içi kullanıyorum, şehir dışı çok tat
vermese de genelde artçı olduğu halde sürüş dahil rahat bir sürüşü var,
motosikletim yeni zaten ancak şimdiye kadar beni hiç üzmedi, bir depo
400-450 km yol yapıyo.İsviçreli bilim adamlarının eline su dökemesekte
Bence ybr 125, test edildi onaylandı. :)
 

Turgay

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2008
Mesajlar
1.499
Beğeniler
843
Yer
İstanbul
#14
Konunun Chopper / Cruiser kullanıcıları bölünüme açılmış olması garip :) doğru yere taşıyorum. Haa bu arada CBF 150 derim ben ;)
 

Erol Ceyhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesajlar
865
Beğeniler
350
Yer
istanbul/Bayrampaşa
#16
neden Turgay neden CBF 150?
Nedeni şudur ki cbf150 ybr 125 ten daha güçlü bir motor ayrıcada daha oturaklı ybr 125 in avantajı ise sıkışık trafiklerde aralara daha iyi girmesi ve biraz daha az yakıyor olması yani kullanım amacına göre değişir kuryelik yapıyorsanız ve yakın adreslere gidiyorsanız ybr 125 çok aralara girmem yere daha sağlam basayım diyorsanızda cbf 150 tabi bu farkı uçurum olarak algılamamak lazım küçük bir fark sadece cbf 150 vede ybr kullanma fırsatım oldu benim ve bazı arkadaşlarımın görüşü bu yönde..
 

goksel ozdogru

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ocak 2008
Mesajlar
1.456
Beğeniler
568
Yer
ankara
#17
ben 2 sini de test mahiyetinde kullanmıştım. bence de cbf150. daha güçlü, ayrıca görüntü olarakda. son hız bakımındanda öyle. gerçi ybr 2002 , cbf ise 2009 modeldi.
 
Kayıt
25 Eylül 2009
Mesajlar
91
Beğeniler
19
Yer
İzmir
#19
honda CBF 125 in daha agrasif bir görüntüsü ve YBR'yle aralarında çok büyük fark yok burada iş anca görüntüye dayanır sanırım keza aşağıdaki linkten uzak ara farkı görebilirsin sanırım.

Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.


Sevgiler
 
Yukarı