ybr 125 ve cbr 125,yzf-125.. karşılaştırma

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#1
forum da bu motorları belli süreler içinde kullanan arkadaşlar
sizden ricam ybr-125 ve 125 cc ss,racing karşılatırması yapmanız.
lütfen sadece ybr-125 ve ss, racing motorlardan her ikisini de belli
süreler içinde kullanan arkadaşlar yazsın ki aralarında ki kıyası yapabilelim.
Yazan arkadaşlar ne kadar süre bu motorları kullandıklarını da yazarlarsa daha iyi olur.

örneğin; benim bmw F650 dakar motorum vardı ondan önce de suzuki DR 650
kullanıyordum bu ikisini kıyaslayabilrim fakat kalkıp ta bunlarla yine 650 cc
olan tranaslp'i kıyaslayamam:)çünkü tranalp'i tanıyacak kadar kullanmadım;)
Şimdi motorum olan TDM 900 ile hiç karşılaştıramam.

teknik özelliklerini ben yazarak başlıyorum:)


http://img98.imageshack.us/img98/4683/ybr125pn7.jpg


YZF-R125
Motor
Motor tipi Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, 4-subap
Motor hacmi 124,66cc
Çap x Strok 52,0 mm x 58,6 mm
Sıkıştırma oranı 11,2 : 1
Maksimum güç 11,0 kW (15,0PS) @ 9.000 dev/dk.
Maksimum tork 12,24 Nm (1,25 kg-m) @ 8.000 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Yakıt sistemi Yakıt Enjeksiyonlu
Debriyaj tipi çoklu disk yay
Ateşleme sistemi TCI
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman Sıralı, 6-zamanlı
Son aktarım Zincirli

Şasi
Şasi Çelik Deltabox şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön teker hareketi 130 mm
Kaster Açısı 24,2º
Kaster mesafesi 86,1 mm
Arka süspansiyon Salınım kolu, (monokros)
Arka teker hareketi 125 mm
Ön fren Tek Disk, Ø 292 mm
Arka fren Disk, Ø 230 mm
Ön lastik 100/80-17 M/C
Arka lastik 130/70-17 M/C

Boyutlar
Toplam uzunluk 2.015 mm
Toplam genişlik 660 mm
Toplam yükseklik 970 mm
Sele yüksekliği 818 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.355 mm
Minimum yerden yükseklik 155 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 138 kg
Yakıt tankı kapasitesi 13,8 litre
Yağ tankı kapasitesi 1,15 litre

honda cbr-125
Motor……………………………..Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 2 sübaplı SOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc)………………….124.7
Silindir çapı & strok (mm)…………58 x 47.2
Sıkıştırma oranı……………………11 : 1
Yakıt sistemi………………………28 mm´lik VK tipi karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak)…………..13.2 / 10000
Max tork (Nm @ dev/dak)…………10.1 / 8000
Ateşleme…………………………..Kapasitör deşarjlı (CDI)
Çalıştırma………………………….Elektrikl i
Şanzıman…………………………..6 vites
Güç Aktarımı………………………O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm)…………….1920×675x1070
Tekerlekler arası mesafe (mm)……1294
Sele yüksekliği (mm)………………776
Yerden açıklık (mm)……………….172
Yakıt kapasitesi (litre)…………….10
Tekerlekler..Ön……………………U-profilli 6 kollu alüminyum döküm
………….Arka……………………U-profilli 6 kollu alüminyum döküm
Lastikler….Ön…………………….80/90 17M/C 44P
………….Arka……………………100/80 17M/C 52P
Süspansiyon..Ön…………………..31 mm´lik teleskobik çatal, 109 mm esneme aralıklı
………….Arka……………………Monoshock amortisör, 120 mm esneme aralıklı
Frenler……Ön…………………….Çift piston kaliperli 276×4mm´lik hidrolik disk,cüruflu metal balatalı
………….Arka……………………Tek piston kaliperli 220×4mm´lik hidrolik disk,cüruflu metal balatalı
Ağırlık……………………………..124 kg (Sıvılarla beraber )
Renk seçenekleri…………………..Kırmızı , Repsol , Siyah
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#2
honda cbr 125 ile ybr 125 kullandım epey bir süre ki hala ybr 125 esd'nin gizli hayranları arasındayım :) ... Bir insan motosikleti neden alır sorusuyla başlayalım ?
Türkler her zaman ilk olarak görüntü ve fiyat arasında güzel bir ilişki olmasından yana tercih yaparlar. 5 lira vereyim 10 köfte olsun demekten farkı yoktur :D .. 125 lik cc ye akropoviç taksan nolur veya bağırtan başka bişey taksan ne olur zevk meselesi sanırım ama benim midem kaldırmıyor ya neyse...
Başka bir kıstas rahatlık ... Ybr yi bu konuda çoğu motorla dahi karşılaştırabilirim ve cbr 125 e göre kat ve kat çok rahattır ... Manevra kabiliyetin yüksektir..
Ayrıca servisi ve parçaları ucuz olan yamahadır..Hondanın kapısından bile geçmem...
Cbr 125 ne amaçla alınabilir? Bana kalırsa 17 yaşını tamamlamış her ergenin hoşuna giden bir tiptir çünkü motosiklet, beyinde racing tipi olarak algılanır ...Daha çok kıyaslama yapabilirim bu konuda ..Yzf 125 hiç kullanmadım Açıkcası o kadar para veripte 125 ccye totomu deydirmem... :)
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#3
honda cbr 125 ile ybr 125 kullandım epey bir süre ki hala ybr 125 esd'nin gizli hayranları arasındayım :) ... Bir insan motosikleti neden alır sorusuyla başlayalım ?
Türkler her zaman ilk olarak görüntü ve fiyat arasında güzel bir ilişki olmasından yana tercih yaparlar. 5 lira vereyim 10 köfte olsun demekten farkı yoktur :D .. 125 lik cc ye akropoviç taksan nolur veya bağırtan başka bişey taksan ne olur zevk meselesi sanırım ama benim midem kaldırmıyor ya neyse...
Başka bir kıstas rahatlık ... Ybr yi bu konuda çoğu motorla dahi karşılaştırabilirim ve cbr 125 e göre kat ve kat çok rahattır ... Manevra kabiliyetin yüksektir..
Ayrıca servisi ve parçaları ucuz olan yamahadır..Hondanın kapısından bile geçmem...
Cbr 125 ne amaçla alınabilir? Bana kalırsa 17 yaşını tamamlamış her ergenin hoşuna giden bir tiptir çünkü motosiklet, beyinde racing tipi olarak algılanır ...Daha çok kıyaslama yapabilirim bu konuda ..Yzf 125 hiç kullanmadım Açıkcası o kadar para veripte 125 ccye totomu deydirmem... :)
cevaplarınız için teşekkürler:)
peki konfor ve servis-parça dışında, hızlanma,yol tutuş ve frenaj
gibi bir kaç teknik karşılaştırma yapabilirmisiniz??
 

ahmet atay

Kıdemli Üye
Kayıt
1 Temmuz 2009
Mesajlar
474
Beğeniler
235
Yer
BURSA
#4
ybr ile cbrı çoğu kalkışta denedik ilk 90 km aynı gidiyor sonrasında haliyle cbr 125 öne geçiyor. yola tutunma ybrnin orjinal lastikleriyle mümkün değil. irc marka lastik taktım eskisine göre çok daha iyi oldu. Cbr da ise ani fren yapmamak gerekir zira lastikleri hiç tutunmuyor.Ani kalkışlarda ise '' ver yanı'' dediğimiz olaya şahit olursunuz :) Şimdi ybrye cross tipi lastikleri taktım.Benim diyen cross canavarını alt üst ederim :D
 

Barış

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesajlar
5.246
Beğeniler
3.070
Yer
ankara
#5
ybr ile cbrı çoğu kalkışta denedik ilk 90 km aynı gidiyor sonrasında haliyle cbr 125 öne geçiyor. yola tutunma ybrnin orjinal lastikleriyle mümkün değil. irc marka lastik taktım eskisine göre çok daha iyi oldu. Cbr da ise ani fren yapmamak gerekir zira lastikleri hiç tutunmuyor.Ani kalkışlarda ise '' ver yanı'' dediğimiz olaya şahit olursunuz :) Şimdi ybrye cross tipi lastikleri taktım.Benim diyen cross canavarını alt üst ederim :D
sanırım bu iki motoru da kullanan sadece siz varsınız:)
paylaşımlar için teşekkürler;)
 
Yukarı