yeni dökülen mıcırın sebep olduğu kaza

Ethem Doğru

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2010
Mesajlar
1.112
Beğeniler
399
Yer
Kartal İstanbul
#1
otosikletforum üyeleri herkese keyifli ve kazasız sürüşler. bir hafta kadar önce ben de bir kaza geçirdim. sebebi de yola yeni dökülmüş mıcırdı. ben ankara öveçlerde oturuyorum. bilen bilir çok yokuşu olan bir yer. sabah motosikletimin brandasını açtım ve yokuş aşağı inmeye başladım. gerçekten çok yavaş gidiyordum. indiğim cadde normalde zig zag çizmeyen, yokuş aşağı ve asfalt bir yoldu. fakat iki ay kadar önce yolun ortasında bir bina inşaatı başladı.?? ve asfalt yol önca sola sonra sağa doğru kıvrılan bir toprak yol oldu. yokuş aşağı inen toprak bir yol olduğu için dikkat ediyordum. fakat yokuştan inişin sonuna doğru yola gece mıcır dökülmüş olduğunu fark ettim ve daha da yavaşladım.karşıdan gelen bir araç olduğu için iyice sağa yanaştım. ön tekerlek mıcıra temaseder etmez, motosikletim saplandı(keeway sl 150) ve sol yana doğru yattı.ben ayakta kaldım fakat motosikletim devrildi. bana bişey olmadı. çanta ve koruma barı sayesinde motosikletime de birey olmadı. fakat mıcırlı yolun nekadar tehlikeli olduğunu birkez daha fark ettim. lütfen sizlerde bildiğiniz yollarda dahi dikkatli kullanın. bir gecede herşey değişebiliyor.
 
Kayıt
23 Ekim 2008
Mesajlar
1.760
Beğeniler
981
Yer
ANKARA
#3
Öncelikle geçmiş olsun,

OMM'nin teori seminerinde italyan hoca (paolo volpara), oturduğu evin istanbulun edirne tarafında bir yerde olduğundan, virajsız harika bir inişin ve sonrasında harika bir çıkışın olduğunu, o yolun bölünmüş geniş güzel bir yol olduğundan bahsetmişti. Tam olarak hatırlamıyorum ama galiba 15 yıldır aynı yoldan evine gider gelirmiş italyan malı ducati siyle :) (paolo fazla italyan milliyetçiliği yapmıştı seminerde)

Neyse uzatmadan konuya geleyim, o yoldan her geçişinde müthiş zevk aldığını ancak tırmanış bitttikten sonra mutlaka rahatlıkla durabileceği bir hıza düştüğünü, çünkü rampanın diğer tarafına saatler içinde yolun üzerine bir gecekondu yapılabileceğini yada yolun kenarında olan bir gecekondunun yola taşınabileceğini düşünerek önlem aldığından bahsetmişti.

Paolo'nun Türkiye ve Türkler hakkında konuşmaları çok hoşuma gitmemişti, hatta ciddi sinirlenmiştim ama adam haklı burası Türkiye, yoldan geçersin tertemiz hiçbir sıkıntı yok, 1 saat sonra geçersin işaretleme yapılmadan kazı yapılmış ve sen içine girivermişisin :)

Konuyu biraz daha dağıtıp uzayatım :)

Paolunun anılarına devam....

Şahsi olarak Türkçeyi iyi bildiğini düşündüğüm Paolo, seminerde bir kaç kelime hariç hiç türkçe konuşmadı, sürekli ingilizce konuştu.

Türçe söylediği kelimeler, GECEKONDU, MAGANDA, ŞAHİN, DOĞAN'dı. (galiba bu kelimeler hepimize birşeyler hatırlatıyor :) )

Hafta sonları motosiklet kullanırken çok ama çok dikkatli olmamız gerektiğini çünki sadece hafta sonu yollara çıkan modifiye edilmiş yada öyle zannedilen şahin doğanların yollarda olduğunu, bu vatandaşların motosikletçilere karşı istem dışı gelişen bir antipatilerinin olduğunu sizi gördüklerinde (spor motor yada ilgi çeken bir motorunuz varsa) yarışma isteği içine girdiklerini ve hayatlarımızı tehlikeye sokacak saçmalıkların içine girdiklerinden bahsetmişti.

Böyle durumlarla hafta sonları çok karşılaştığını, ve o insanların da zevk almaya hakkı var sadece hafta sonları arabalarını kullanıyorlar bırakın hafta sonları yollar onların olsun bulaşmayın zaten hafta içi yollar bizim demişti.

Eğer hafta sonu bu arkadaşları görürse mutlaka bir yarışma ortamı doğduğunu, düşük viteste motoru bağırtarak hatta motorun üzerine iyice yatarak yarışıyormuş havasıyla düşük hızlarda ilerlediğini, o gariplerinde kendisini geçerek tatmin olduklarını söylemişti. :) Bırakın tatmin olsunlar onlarında magandalarında zevk almaya hakkı var demişti.

Konuyu baya dağıttım kusura bakmayın..
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#4
''Eğer hafta sonu bu arkadaşları görürse mutlaka bir yarışma ortamı doğduğunu, düşük viteste motoru bağırtarak hatta motorun üzerine iyice yatarak yarışıyormuş havasıyla düşük hızlarda ilerlediğini, o gariplerinde kendisini geçerek tatmin olduklarını söylemişti. Bırakın tatmin olsunlar onlarında magandalarında zevk almaya hakkı var demişti.''

Çok ilgi çekici bir yöntem,onların egolarını adeta alaya alarak tatmin olmalarını sağlıyor!..
Ama gözlem ve ileriyi görmenin ne kadar önemli olduğunu,sürpriz olaylara karşı ne kadar hazırlıklı olduğunu çok güzel ifade etmiş..

Geçen cuma günü yoldaydım,Domaniç'ten Bursa yönüne çıkışta solda bir benzinlik var.Önümde bir traktör seyrediyor.Benzinliğe dönebilir düşüncesiyle hızımı düşürdüm.
Benzinliğin dönüş yolunu geçince sollamak üzere gazladım. Tam yanından geçerken traktör direksiyonu sola kırmasın mı?..
Olaysız geçtim geçmesine ama bir eksiğim bulunduğunu hemen tesbit ettim:

Benzinlikten 20m ilerde sola tali bir yol varmış,aşağı meyilli olduğu için uzaktan görülmesi zor ama önceden bu olasılığı düşünseydim onu görebilirdim..

Bakın traktör sürücüsünün hatasını hiç söylemiyorum bile,çünkü motosiklet sürücüsü başkalarının hatalarını önceden görmek zorunda!..Olası bir kazadan sonra sizin haklı ,diğer sürücünün haksız olması sonucu değiştirmez..
İleriyi gözleme ve görme hayatımızı kurtarır..
 
Kayıt
1 Aralık 2009
Mesajlar
347
Beğeniler
183
Yer
25
#6
Ethem Bey geçmiş olsun,
--------------------------

Osman Abi böylelerine yaklaşırken yavaşlamayı zaten yaparız da, kesik kesik 2-3 kere korna yapsak kendimizi farkettiririz sanırım ;)
Bazıları başkalarını rahatsız etmemek için korna yapmıyor ama bence korna çalmaktan çekinmemeli, sonuçta bizim hayatımız söz konusu, bazı magandalar bosch marka korna (iğğrenç bir sesi var, eskiden minibüsçü kornasıydı, şimdi lüks audilere bile takan dallamalar var, kuş serisini hiç saymıyorum bile) çalıp hava?!? atmaya çalışıyorsa bizim kendimizi hissettirmemiz için kesinlikle normal birşeydir, sol işaret parmağımızın altındaki düğmeyi de unutmayalım tabi ki, bunun da çok faydası var ;)

Geçmiş olsun.
 

Erol

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
9 Ekim 2007
Mesajlar
5.997
Beğeniler
3.098
Yer
İstanbul-Çamlıca
#8
otosikletforum üyeleri herkese keyifli ve kazasız sürüşler. bir hafta kadar önce ben de bir kaza geçirdim. sebebi de yola yeni dökülmüş mıcırdı. ben ankara öveçlerde oturuyorum. bilen bilir çok yokuşu olan bir yer. sabah motosikletimin brandasını açtım ve yokuş aşağı inmeye başladım. gerçekten çok yavaş gidiyordum. indiğim cadde normalde zig zag çizmeyen, yokuş aşağı ve asfalt bir yoldu. fakat iki ay kadar önce yolun ortasında bir bina inşaatı başladı.?? ve asfalt yol önca sola sonra sağa doğru kıvrılan bir toprak yol oldu. yokuş aşağı inen toprak bir yol olduğu için dikkat ediyordum. fakat yokuştan inişin sonuna doğru yola gece mıcır dökülmüş olduğunu fark ettim ve daha da yavaşladım.karşıdan gelen bir araç olduğu için iyice sağa yanaştım. ön tekerlek mıcıra temaseder etmez, motosikletim saplandı(keeway sl 150) ve sol yana doğru yattı.ben ayakta kaldım fakat motosikletim devrildi. bana bişey olmadı. çanta ve koruma barı sayesinde motosikletime de birey olmadı. fakat mıcırlı yolun nekadar tehlikeli olduğunu birkez daha fark ettim. lütfen sizlerde bildiğiniz yollarda dahi dikkatli kullanın. bir gecede herşey değişebiliyor.


Ethem öncelikle geçmiş olsun. İnşallah son kazan olur.

Değerli arkdaşlarım, yukarıda kırmızıyla işaretlediğim cümleyi biraz açalım, bu kaza neden ve nasıl oldu.

Mıcırlı bir yola girerken gaz kesip yavaşlarsanız veya frne basarsanız sonuç yukarıdaki gibi olur ve düşersiniz.

Mıcırlı yola girerken motosiklet de neler oluyor birlikte tartışalım. Mıcırı gördünüz ve frene bastınız, motosikletin tüm ağırlığı ön tekere biner arka tekerde hiç çekiş olmaz, ağırlık ön tekere bindiğinden teker mıcıra gömülür ve kaymaya başlar sonuç düşersiniz.

Peki Mıcırda düşmemek için ne yapmak gerekir.

Öncelikle, mıcırı gördünüz mıcıra girene kadar yavaşlayabiliyorsanız yavaşlayın, ister fren yapın ister gaz kesin, vitesinizi mutlaka düşürün, ama tekrar söylüyorum mıcırlı bölgeye gelene kadar. Mıcırlı bölgede kesinlikle fren yapmayın, gaz kesmeyin, vites değiştirmeyin. Mıcırlı alana girmek üzereyken uygun viteste gazı açın, arka teker yere yapışsın, korkmayın kaymazsınız, tüm ağırlık arkada olacak ve motosiklet mıcırı yararak ilerleyecek, bu esnada gidonu çok fazla sıkmayın, kollarınız gevşek kalsın, sadece gidonu düz tutun ve ileriye bakın. Ön teker biraz yalpa yapabilir ama kormayın düşmezsiniz.

Tabi bu söylediklerimi bir eğitimde öğrenmenizde fayda var.

Eğitim Şart.
 

o.somuncu

Organizatör
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesajlar
1.258
Beğeniler
850
Yer
Dikili - İZMİR
#11
Ethem Bey geçmiş olsun,
--------------------------

Osman Abi böylelerine yaklaşırken yavaşlamayı zaten yaparız da, kesik kesik 2-3 kere korna yapsak kendimizi farkettiririz sanırım ;)
Bazıları başkalarını rahatsız etmemek için korna yapmıyor ama bence korna çalmaktan çekinmemeli, sonuçta bizim hayatımız söz konusu, bazı magandalar bosch marka korna (iğğrenç bir sesi var, eskiden minibüsçü kornasıydı, şimdi lüks audilere bile takan dallamalar var, kuş serisini hiç saymıyorum bile) çalıp hava?!? atmaya çalışıyorsa bizim kendimizi hissettirmemiz için kesinlikle normal birşeydir, sol işaret parmağımızın altındaki düğmeyi de unutmayalım tabi ki, bunun da çok faydası var ;)

Geçmiş olsun.
Sevgili Enes sonradan takılmış kabini bulunan traktörün içine bilmem hiç bindin mi? (Konya tarafında da çoktur) Traktörün bütün gürültüsünü kabin içine çeker.. (hatta gürültüyü birkaç katına çıkarır) Bu sürücü ancak duyarsa yakınında çalınan havalı kamyon kornasını belki duyabilir!..

Yapmamız gereken onun yapabileceklerini gözleyip,kendimizi ona iyice fakettirmek.Bunun için de yeteri kadar yavaşlamamız gerekiyor..Benim olayda kabinin arka tarafında bana bakan iki kişi daha vardı,sürücüyü uyarmış olmaları da gerekir diye düşünmüştüm..:) Zaten 2m açığından geçiyordum..
 

Ethem Doğru

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Eylül 2010
Mesajlar
1.112
Beğeniler
399
Yer
Kartal İstanbul
#12
Ethem öncelikle geçmiş olsun. İnşallah son kazan olur.

Değerli arkdaşlarım, yukarıda kırmızıyla işaretlediğim cümleyi biraz açalım, bu kaza neden ve nasıl oldu.

Mıcırlı bir yola girerken gaz kesip yavaşlarsanız veya frne basarsanız sonuç yukarıdaki gibi olur ve düşersiniz.

Mıcırlı yola girerken motosiklet de neler oluyor birlikte tartışalım. Mıcırı gördünüz ve frene bastınız, motosikletin tüm ağırlığı ön tekere biner arka tekerde hiç çekiş olmaz, ağırlık ön tekere bindiğinden teker mıcıra gömülür ve kaymaya başlar sonuç düşersiniz.

Peki Mıcırda düşmemek için ne yapmak gerekir.

Öncelikle, mıcırı gördünüz mıcıra girene kadar yavaşlayabiliyorsanız yavaşlayın, ister fren yapın ister gaz kesin, vitesinizi mutlaka düşürün, ama tekrar söylüyorum mıcırlı bölgeye gelene kadar. Mıcırlı bölgede kesinlikle fren yapmayın, gaz kesmeyin, vites değiştirmeyin. Mıcırlı alana girmek üzereyken uygun viteste gazı açın, arka teker yere yapışsın, korkmayın kaymazsınız, tüm ağırlık arkada olacak ve motosiklet mıcırı yararak ilerleyecek, bu esnada gidonu çok fazla sıkmayın, kollarınız gevşek kalsın, sadece gidonu düz tutun ve ileriye bakın. Ön teker biraz yalpa yapabilir ama kormayın düşmezsiniz.

Tabi bu söylediklerimi bir eğitimde öğrenmenizde fayda var.

Eğitim Şart.
haklısın abi senin dikkatini çeken konuyu biraz açayım. yokuş aşağı inerken mıcırı farkettim yavaşlamak için frenledim. sağ şeritteyim.karşıdan bi transporter geliyor, yolu ortalamış. en sağ tarafta iki kişi yürüyor. arada kalan bölge mıcırın en yüksek, ezilmemiş kısmı. mecburen oraya girdim. doğal olarak saptandım. bu arada bu iki adam korna çalmama rağmen yol vermedikleri gibi düştüğümde dönüp arkalarına baktılar ve motosikletimi kaldırmam için yardım bile etmediler. yanıma gelip iyi olup olmadığımı bile sormadılar. sanki ağaçtan kuru bir yaprak düşmüş gibi.
 
Yukarı