Yeni Motosiklet Kullanıcıları İçin Mini Rehber

Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#1
http://www.astro.wisc.edu/~trouille/EYH/pics/435px-Alien.png

Merhaba Uzaylı,

Öncelikle Motosiklet Dünyasına Hoş Geldin. Motosikleti seçerek çok iyi bir iş yaptığını bilmeni isteriz. Bu yazıyı okuyorsan yeni bir motor aldın veya almayı düşünüyorsun.

Motosiklet Forum Yönetimi Olarak senin için bir çalışma yaptık. En ince ayrıntısına kadar bu yazıları okumanı öneririz.

Sana yön göstermek için sorular ve cevaplarla aklındaki bütün soruları yanıtlamaya çalışacağız.

http://www.cixim.com/smileys/buyuk/saskin.gif

Hangi Marka Motosikleti Almalı?

Türkiye'de neredeyse bütün markaları bulabilirsiniz. Size önerimiz iyi bir marka almanızdır. Servis ağı olan yedek parça sorunu olmayan markalar. Ünlü markalar piyasadaki bir çok markaya göre daha pahalıdır ama bunun yanında bir çok avantajı da yanında getiriyor. Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki, BMW, KTM, Kymco, Piaggio, Vespa, Harley Davidson bu markaların başında geliyor. Motosiklet markası belirlemek aslında çok da önemli bir etken değildir. Bütçe burada ön planda olan bir etkendir. Bu işe ayırdığınız bütçe arttıkça bu markalar karşınıza çıkacaktır. Çok da marka tutkunu olmamak gerekir. Bilinmeyen marka olup da çok kaliteli olan motosikletler de vardır.

Hangi tip motosiklet almalı?

Yeni başlıyorsanız kesinlikle büyük cc li motosiklet almamalısınız. Kendinize ve çevrenizdeki insanlara değer veriyorsanız küçük çaplı motosikletle başlamalısınız. 100 cc ile 250 cc motosikletler başlangıç için ideal motosikletlerdir. Yeni bir kullanıcı bunların dışına asla çıkmamalıdır. Motosiklet kullanmak tecrube ve zamanla gelişebilen bir olgudur. Bunun için asla büyük cc motosikletlerle başlamamalısınız. Motosikletin kullanım şekline göre tipleri vardır.

http://www.scooter-system.fr/bibliotheque/news_kymco_agility_50_scooter.jpg

Scooter ( Yeni Kullanıcılara Öneririz )

Scooter, genelde 50 ila 125 cc arası motor hacmine sahip , otomatik vitesli, küçük tekerlekli, kaportalı, daha çok şehir içinde kullanılan bir motosiklet türü.Motorun arkaya yakın ve tekerlerin küçük olması sebebiyle, diğer motosiklet türlerine göre oldukça dengesiz bir yapıya ve ön tekerlek bağlantısı yüzünden daha az manevra kabiliyetine sahiptir.

http://static.blogo.it/motoblog/yamaha-yz-2009-offroad/01_yamaha_2009_yz450f_01.jpg

Off-Road motosiklet

Motosikletler arasında en hafifi arazi motosikletleridir. Ayrıca sele de diğer motosikletlere göre oldukça yüksektir. Arazide rahat hareket sağlaması için yerden yüksekliği ve dolayısıyla sele yüksekliği diğer motosiklet türlerine göre fazladır. Aynı motoru paylaştıkları diğer motosiklet modellerinden, şanzımanları ve torklarıyla fark gösterirler. Arazide yüksek hız yerine güç gerektiği için torkları yüksek olur.



Mobilet

Mobilet ; Standart 50 cc hacimde iki zamanlı motoru olan bisiklet diye anılan bir tür motorlu taşıt.
Ucuz olması ve az yakıt harcaması sebebiyle Türkiye'de taşrada tercih edilen bir vasıta olmuştur. Ayakla vurdurmak diye tabir edilen yöntemle yani hızlıca pedalını iterek çalışır. Çalışmamakta direndiğinde yanında koşularak ve/veya ayaklıkta iken üstünde boşa pedal çevrilerek çalışır. Gençler tarafından modifiyeye en yatkın iki tekerli taşıt olarakta görülür.

http://cheaphondamotorcycles.com/images/touring.jpg

Touring motosikleti

Uzun yolcuklar için tasarlanmış oldukça rahat bir sürüş sunan motosiklet türü.

Chopper motosiklet

http://www.chopper-kit.co.uk/images/ame-choppers/harley/wide-tail-harley-chopper.jpg

Sele yüksekliği en az olan motosiklettir.Ayrıca direksiyonu da diğer motosikletlerden oldukça farklıdır. Yüksek hıza çıkamayan oldukça ağır bir motosiklet tipidir.

http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2007_YZF-R1_Photo_05_prv_tcm26-141217.jpg

Spor motosiklet ( Yeni Kullanıcılara Asla Önermeyiz )


Spor motosiklet, hız için tasarlanmış sürüş rahatlığının ikinci planda kaldığı bir motosiklet tipidir.

http://www.aprilia.lt/img/modeliai/enduro/caponordrallyraid/foto_mod_pg_48_1059131580.jpg

Enduro motorsiklet

Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

Ne kadar bir bütçe ayırmalıyız?

Bu tamamen size bağlı bir olay. Bütçenizle ilgili bir durum. Fakat motosiklet dünyasına adım attıysanız ve artık sizin hayatınızda yer alacaksa bu iş için biraz parayı gözden çıkartmanız gerekiyor. Sadece motosikleti almak yetmiyor giyim kuşam için de bütçe ayırmanız gerekiyor.

Motosiklet Kullanmak İçin Ehliyet Şart Mı?

Evet kesinlikle ehliyet şart. Ehliyete sahip olmanız motosikleti kullanıyor olmanız anlamına da gelmez. Trafiğe çıkabilmek için iyi bir eğitmen tarafından ders almanızı da öneririz.

http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01529/bike-clothing-1_1529964c.jpg

Soru: Motosiklet Kullanırken Kıyafet Kullanmak Şart mı ve neler almak gerekir?

Bu soruya cevabımız çok sert bir şekilde EVET olacaktır. Motosiklet kullanırken tartışmasız motosiklet kıyafeti kullanmanız şarttır. Olmazsa olmazdır. Peki neler kullanmanız gerekiyor.

1.Motosiklet Kaskı
2.Motosiklet Eldiveni
3.Motosiklet Ceketi
4.Motosiklet Pantolonu
5.Motosiklet Belliği
6.Motosiklet Ayakkabısı
7.Motosiklet dizliği ve dirsekliği

Sürüşünüzü keyifli hale getirecek bazı ekipmanlar

1.Maske
2.Balaklava
3.Gaz sabitleyicisi
4.Termal İçlikler
5.Yağmurluk


http://www.mototr.com/Custom/MotoTR/haberler/zeus_2008/zeus_1200.jpg

Hangi Tip Motosiklet Kaskı Almalıyım?

Motosiklet kullanırken sizin emniyet kemeriniz kaskınız olacaktır. Kullanım amacınıza göre kasklar değişiklik gösterir. Eğer yüksek cc li bir motosiklet kullanıyorsanız kesinlikle kapalı kask takmanızı öneririz. Yeni başlayanlar düşem tehlikesini çok daha sert yaşayacaklarından kapalı kask takmalarını öneririz. En iyi koruyan kask tam kapalı kasklardır. Bu kasklar arasında ayrıca çenesi açılan kasklar da yer alır. Çenesi olmayan yani açık kasklar genellikle scooterler için tasarlanmıştır. Scooterlerin yapacakları hız limiti belli olduğundan bu tip kasklar genel olarak kullanılır. Siz siz olun yeni başlıyorsanız yine de tam kapalı bir kask tercih edin.

Motosiklet kaskı takmak yeni başlayan için en sıkıcı etkendir. Çünkü herhangi bir kazayla karşılaşmamıştır ve bunun önemini ilk etapta anlamamıştır. Motosikletli yaşamı tecrube ettikçe buna daha çok önem vermeye başlar.



Motosikletin Bakımları Nasıl olur?

Aldığınız marka ve modele göre belirli periyodik bakımları gerekiyor. Lütfen almış olduğunuz motosikletin tipine göre kullanım klavuzunu okuyunuz. Sizin günlük olarak yapmanız gereken hayati önem taşıyan bakımları da en kısa zamanda öğreniniz ve uygulamaya sokunuz.

Motosikleti nasıl saklamalıyız?

Uzun süre bir yerde park halinde yatacaksa mutlaka üzerini uygun bir branda ile kapatınız.

http://motoron.com.tr/news/807.jpg

Motosikleti nasıl yıkamalıyız?

Motosiklet yıkama konusunda en önemli nokta motoru yıkadıktan sonra zincirini yağlamaktır. Her yıkamadan sonra mutlaka zinciri özel motosiklet zincir yağı ile yağlamanız gerekiyor. Eğer bu işlemi yapmazsanız cincirinizin ömrü kısalır ve zamanla kopmalara sebep olur. Zinciri çok fazla yağlamanıza gerek yok. Eğer çok fazla yağlarsanız cincire yakın olan noktalara yağ bulaşır ve toz toplar. Araba yıkar gibi motosikleti yıkayabilirsiniz. Çok önemli noktalardan biri de motor kısmı sıcakken kesinlikle su tutmamanız gerekiyor. Bloğun çatlamasına sebep olabilir.

Motosiklet tanzikli su üreten makineler ile yıkanmamalı, zoraki yıkanacak ise soğutucu radyatör peteklerine, elektronik aksamlara, kilometre saati üzeri su sıkılmamalı, elektronik devre ve röleler korunmalıdır.
Egzoz susturucu içine su kaçmaması için susturucu çıkışı tıkaç ile kapatılmalıdır.
Sıcak motora ve fren disklerine kesinlikle su tutulmamalıdır.
Yeni yıkanan motorun üzerindeki sular silinmeli ve kurutulmalıdır.
Yıkama sonrası hemen kullanılan motosikletlerde, üzerinde kalan suların akması neticesinde virajlarda ve ani durumlarda kaymalar sebep olabilir.
Periyodik zamanlarda motorun boyası koruyucu cila ile temizlenmeli, siyah plastik aksamlara cila sürülmemelidir.
Plastik aksamları piyasada satılan kaliteli plastik temizleyicileri ile temizlenmelidir.
Yıkamanın temiz sünger ve piyasada satılan ucuz marka saç şampuanlarıyla yapılmasında fayda vardır.

2.El Motosiklet Alırken Neye Dikkat Etmeliyiz?

Motosiklet artık hayatımızda vazgeçilmez bir hal aldı. Motosiklet sayısının hızla artmasıyla kullanıcı sayısı da artmaya başladı. Yüzlerce marka binlerce model hayatımızın her noktasını ele geçirdi.

Trafikte saatlerce değerli zamanlarını kaybetmek istemeyenler motosiklete yönelmeye başladı. Artan talep değişken fiyatlar kullanıcıları bir yönden de ikinci el piyasasına yöneltti.

Bir çok zaman ikinci el almak daha mantıklı ve ekonomik olabiliyor.

İkinci el motosiklet almanın püf noktaları:

Kaza yapmamış olmalı: Her motosiklet mutlaka ufak tefek kazalar atlatmıştır. Mutlaka bir yerleri çizilmiştir. Bunlar değil demek istediğim. Önemli olan ön taraftan amortisörlerinin eğilecek şekilde yapılmış kazasının olmamasıdır. Bu tip kazalarda motosikletin şasisinde eğilmeler olabilir ve sizin için bir risk oluşturur.

Bazı motosikletler kaza yaptıktan sonra sigorta şirketi tarafından perte çıkartılıyor. Bu tip motosiklet almaktan kesinlikle kaçının.

En temiz motor hiç kaza yapmamış ve bakımları zamanında yapılan düşük km’li motordur.

Motosiklet alırken genelde bu lafları duyarsınız

-Piyasada bundan daha temizini bulamazsınız,
-Hiç kazası yok sadece bazı yerlerinde lokal boyalar var,
-Çok temiz sadece kafa granajı değişti, vs..vs..

Tabi bunun gibi denilecek çok şey var. Fazla kimsenin canını sıkmadan önemli bilgilerimize devam edelim.

Teknolojiyi kullanmakta fayda var. Motosikletin boyasının olup olmadığını bazı hassas aletlerle anlayabiliyorsunuz. Bunun için tanıdığınız bir servise gidebilirsiniz.

Yedek Parça Sorunu: Motosiklet almadan önce mutlaka sordurun yedek parçası bulunuyor mu bulunmuyor mu? Her yıl bir çok değişik marka geliyor. Bir de bakıyorsunuz firma ya batmış ya da ortalıkta yok. Motosikletinizde bir sorun olduğu zaman al başına bela. Bekle dur. Bundan dolayı bilindik markalar almanızda büyük bir fayda var.


Motosikletin Kazalı veya Temiz Olup Olmadığını Anlamanın Basit Yolları:

Lastiklerinin yıpranıp yıpranmadığına bakın,
Radyatöründe bir zedelenme olup olmadığına bakın,
Genel vidalarının açılıp açılmadığına bakın açılmışsa anahtar izi olur,
Yolcu Ayağında bir zedelenme olup olmadığına bakın kazalarda yolcu ayakları asfalta değer,
Zincirine bakın,
Fren ve derbyaj kollarına bakın,düşen motosikletin kolları ya eğilir yada çizilir
Aynalarının yandan çizilip çizilmediğine bakın
Granaj ve motosikletin şasi simetrisine bakın.
Marş bir defada alıyor mu ona bakın aksi taktirde aküsü zayıflamıştır


Km sayacı düşük olmalı: İyi ve temiz bir motosikletin Km’si düşük olur. Yani az kullanılmış olur. Bakımları da düzenli yapılmışsa sizin için bir artısı olacaktır. Kimi zaman bazı kullanıcılar Motosikletin Km’sini olduğundan düşük göstertebiliyor. Yani anlayacağınız bir serviste veya tamircide ufak bir ücret karşılığı bunu yaptırabiliyorlar. Buna da dikkat etmeniz gerekiyor. Bunu nasıl anlayacağınız konusuna gelince ise yapmanız gereken tanıdığınız ve güvendiğiniz bir servise götürmenizdir.



Piyasasının olmasına dikkat edilmeli: Satamayacağınız ve elinizde kalabilecek bir motosiklet almaktan kaçının. İlk başta ben bu motosikleti hep kullanırım diye başlıyorsunuz daha sonra değiştirme ihtiyacı duyuyorsunuz. O an geldiğinde ise motosikletiniz elinizde demirbaş olarak kalıyor.

Diğer bir konu ise fiyatın üzerinde satılması. Bir çok 2.el sitesi var alıcılar ve satıcılar buralara bakarak fiyat belirlerler. İşin aslı öyle değildir. Çünkü herkesin malı değerlidir. Önemli olan alıcı fiyatıdır. Bunu bilemeyeceğiniz için motosiklet almadan önce bir motosiklet firmasına danışmanızda fayda olacaktır. Kurumsal firmalar bu konuda müşteriye mutlaka bilgi verirler.

Önemli Notlar:

  • Alacağınız motosikletin üzerinde haciz var ise bir bilene danışınız
  • Alacağınız motosikletin plakasını mutlaka sordurunuz
  • Alacağınız motosikleti kesinlikle hemen üzerinize alınız, satarken devrini yaptırınız,
  • Var ise aldığınız motosikletin evraklarını ve ödenen makbuzlarını isteyiniz.
  • Motorun ruhsatı üzerindeki şase numarası ve motor numarası ile motorun üzerindeki numaraların birbirini tutup tutmadığını inceleyin
    [*]Elcekler, pegler ve grenajlar motorun nereye nasıl düştüğüne dair güzel ipucu verir, bunları inceleyin
    [*]Motoru çalıştır ve dinle, çalışmasında bir aksaklık var mı
    [*]Egzozuna bak çalışırken çıkan duman renkli mi yani yağ yakıyor mu
0 Km motor alırken nelere dikkat etmeliyiz?

İlk önce doğru seçimi yapıp yapmadığınıza kesinlikle emin olmalısınız. Motosiklet 0 km olabilir fakat uzun süre beklemişse bazı teknik aksamlarında deformasyon oluşmuş olabilir. Lastik ve Akünün son kullanma tarihi geçmiş olabilir. En çok dikkat etmeniz gereken nokta motorun 0 km olması değildir kaç yılında üretilmiş olmasıdır.

Motosiklet kullanırken eğitim almak gerekir mi?

Müzik eğitimi almadan bir ensturman çalmayı öğrenemezsiniz yada alfabeyi öğrenmeden okumayı öğrenemezsiniz. İşte motosiklette eğitimde bunun gibidir. Motosiklet sürmeyi öğrenirsiniz ama motosiklet kullanamazsınız. Karşılaştığınız ilk tehlikede kaza yapar hem kendinize hem de çevrenize zarar verirsiniz.

Trafik güvenliği
Tehlikeleri tanımak, onlardan sakınmak ve onları yenmek
Sürücüyü ayarlamalar konusunda bilinçli hale getirmek
Ayarlamalar konusunda gerekli etkilemeleri yapmak






Aşağıdakilerin gerçekçi değerlendirmesini yapmak
  • Kendi yeteneğini / Yola çıkabilirliğini
  • Fiziksel sınırları
  • Aracın gücünü
  • Sürüş motivasyonunu
  • Duruma bağlı olarak değişen dış etkileri
Pratik eğitimin yansımaları
Sürüş yeteneğinin kuvvetlendirilmesi
Acil durum manevralarına ana hatlarıyla hakim olunması
Otomasyon eklentilerinden haberdar olmak
Başarılı stratejilerin (teknik /fiziksel /insani) sınırlarını belirlemek
Grup seyrinin katlanılabilir hale gelmesi
Sürücülerin koruma kıyafeti konusunda bilinçlendirilmesi
Araç kontrolüne hazırlığın teşvik edilmesi

Motosikleti çaldırmamak için ne yapmalıyım?

Ne yazık ki motosiklet hırsızları gün geçtikçe artıyor. Bundan dolayı motosikleti bir yerlerde bırakma endişesi de alıp başını gidiyor. Siz siz olun motosikletinizi bir yerlerde kendi başına bırakmayın. Hem disk kilidi hem de çelik halat kilitlerle motosikletinizi bir yerlere sabitleyin. Mümkünse alarmlı kilitler de ekstradan kullanın. Motosikleti bir yerlere kilitlemeniz çalınmaması için asla yeterli olmayacaktır. Özellikle kısa süreli bırakma durumlarda (örneğin bankaya giriyorsunuz) motorunuzu yine de kilitleyin.

Motosiklet Sigortası Olur Mu?

İki tip sigorta vardır

1.Trafik Sigortası: Bu sigorta zorunludur ve bütün motosikletlerin her yıl yaptırması gerekir. Genelde Alım satım sırasında yapılır.
2.Kasko Sigortası: Motosikletinizi hırsızlık, kaza ve doğal sebeplerden korumak istiyorsanız yaptırmanızı öneririz.

1) Başlangıç motoru ne olmalı (vitesli-vitessiz)
2)Sıfır çin malı mı,2.el oturmuş bir marka mı?
3)Koruma kıyafetleri ne olmalı?
4)Güvenli ve İleri sürüş eğitimi nereden alabilirim?

* Ehliyet almak için temel bilgiler
* Alım satım işlemleri nasıl yapılır?
* Başlangıç için neden yüksek hacimli bir motor değil?
* Güvenli sürüş eğitimlerinde neler öğretiliyor?

Bu bilgiler Motosiklet Forum Tarafından Hazırlanmıştır. İzinsiz alınamaz,
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 
Kayıt
9 Eylül 2007
Mesajlar
3.159
Beğeniler
4.271
Yer
Kadıköy/İstanbul
#5
Teşekkürler arkadaşlar.. Elimizden geldiğince paylaşımlarımızı bir birimize aktarmak zorundayız. Motosiklet kullanıcıları hepimiz için değerli bir o kadar da önemlidir
 
Kayıt
19 Şubat 2011
Mesajlar
19
Beğeniler
2
Yer
ANTALYA
#10
Öncelikle merhaba.

Forumu yaklaşık bir haftadır takip ediyordum, biraz öncede üye oldum.

Bu gün ilk motorumu almak için pazarlığa gidicem. Bu bilgiler gerçektende çok faydalı oldu .

Teşekkürler.
 
Kayıt
2 Mart 2011
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Yer
izmir
#11
adım murat ve son 1 yıldır içimde inanılmaz bir motosiklet sevdası var. saatlerce internette motosiklet resimlerine bakıyorum ve daha önce hiç kullanmadım ama bisiklet kullanmabiliyorum :)
ve karar verdim motosiklet alacağım. galiba yapım itibariyle chopper modeli bir makina istiyorum
dediğim gibi hiç kullanmadım daha önce
sizce nerden başlamalıyım
(ehliyet kursu kısmını hesaba katmayın az kaldı kurs başlıyor)
 
Kayıt
23 Ocak 2012
Mesajlar
1
Beğeniler
0
#13
Merhaba Arkadaşlar,

Bende de bu sevda başladı bir süredir. Henüz yeni başlayacağım ama tek merakım cross motor. Başlangıç için nasıl bilemiyorum :) amacım yollarda kullanmak değil. Keyfine arazide orada burada kullanmak.
 
Kayıt
4 Ocak 2011
Mesajlar
1.216
Beğeniler
502
Yer
ankara/polatlı
#14
Tarık hoşgeldin,

Aramıza yeni katılanlar bölümüne bi konu açıp, bide kendi resmini yükleman icap etmekte, bknz. forum kuralları.

Ordan bu kross muhabbetine de devam edebiliriz.
 
Kayıt
6 Mart 2015
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Yer
İzmir
#15
Tüm bilgileri okudum.. Eğer nasipse ben de bu hafta içinde bi motosiklet sahibi olucam. Ancak çok net bi şekilde aydınlatabilirseniz sevinirim. Eğer bahsedeceğim modelleri kullananlar varsa onlar da bildiklerini söylerse sevinirim.. İlk etapta sıfır bi mondial mg superboy düşünüyodum ancak tahmin edebildiğiniz gibi bütceyi çok rahat bi şekilde ayıramıyorum.. Bu yüzden elime geçen bi mondial uag100 2. El fırsatını değerlendirmek istedim. Superboy sıfır kilometre ruhsat plaka ve sigorta hariç 3000 tl kask eldiven ve koruyucu demir fiyata dahil. Uag 2. El 2000 tl rusat plaka tam. 2017 ye kadar vizeli.. Ve 2015 model o da 3 ay 4 ay kullanılmış ve 1400 kilometrede.. Sizce ne yapmalıyım? Yani uag de sorun yaşar mıyım tahmininizce.. tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.. Konu ve bilgiler için ayrıca tekrardan teşekkür ederim..
 
Kayıt
25 Aralık 2015
Mesajlar
16
Beğeniler
0
#16
Herhangi bir motor tecrübem yok biraz araştırdım manuel vitesli motorları o kadar.Bende başlangıç motoru olarak Falcon Wonder 150 düşünüyorum sizce??
 
Kayıt
23 Eylül 2015
Mesajlar
3
Beğeniler
0
#17
Kuba cr1 al. Baslangi motoru olarak iyidir. Cbf alt motorunu kullaniyor zaten yol tutus ve viraj kabiliyetleri de iyi. 4 aydir kullaniyorum sikinti yok.
 

Şenol SEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesajlar
9.464
Beğeniler
9.023
Yer
Altıntaş Mudanya - Bursa
#18
Eğitim almadan motosiklete binerseniz basitçe telef olursunuz.
Basitçe telef olmak mı bilinçli sürücü olup çocuklarına torunlarına yol serüvenlerinizi anlatmak mı.Tercih sizin.
Ben eğitim alarak bilinçli sürücü olarak yoluma devam etme seçeneği kullandım.Bu yüzden 1974 yılından bu yana sadece motosiklet kullarak yoluma Güvenle ve keyfle devam etmekteyim.
Önce motosiklet değil geçerli ehliyet ve "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri sonramotosiklet.Tabii ki olmazsa olmaz motosiklet için üretilmiş korumalı kıyafet ekipman ve kask.
 
Kayıt
30 Kasım 2015
Mesajlar
26
Beğeniler
1
#19
Arkadaşlar motosiklet rehberinin 1. aşaması sürüş eğitimi olmalı. Güvenlik tüm keyiflerden önemlidir ve sürüş keyfinizi artırır.

Onun dışında en iyi bilgiler birinci kullanıcıların ağzından çıkar. Bu yüzden alacağınız motosiklet modeline karar vermeden, lütfen tüm yorumlara göz atın ve belirlediğiniz modelle ilgili markanın web sitesine göz atarak motosikleti diğerleriyle karşılaştırın ki içinizde bir şüphe kalmasın. Motosikletleri karşılaştırmak için şöyle bir şey denemiştim:
Linklerin açılması için Giriş yap veya kayıt ol.
 
Kayıt
31 Mart 2015
Mesajlar
7
Beğeniler
1
#20
Selamlar
Arkadaslar ilk motorsikletmi almak istiyorum..
Yanliz 1.97 boyum, Yamaha MT 9 almayi dusunuyorum.
Uygun mu sizce? Dusuk cc ler bana cok ufak..
Oneride verirseniz sevinirim.. e
 
Yukarı